top of page

השארו עם האצבע על הדופק

עודכן: 28 בפבר׳ 2019




בניית אתר מכירות טוב דורש מחקר מקיף ומעמיק על התחום, בניית עסק טוב דורש הכנת תוכנית עבודה, ותוכנית עיסקית טובה, חלק מהתוכנית העיסקית הוא ללמד את הקשיים ומהם היתרונות של העסק בסביבת העבודה שלו, וחשוב לא פחות הוא הבנת הסביבה והמתחרים הפועלים בה, לא ניתן לבנות אתר ולבחור מספר מוצרים ולקבוע מחירים שרירותיים ולהתחיל למכור, חשוב מאוד שנבין מה המתחרים שלנו נותנים, נושא התמחור הוא חשוב אבל לא הדבר היחיד, חשוב לתת מחירים טובים ברי תחרות, אך האתר שלנו לא ימכור ויצליח רק על בסיס התמחור בלבד, זה נכון שאתרים כמו זאפ פורחים על בסיס תחרות ומחיר בעיקר, אך ישנם לא מעט לקוחות שיסכימו לשלם מחיר גבוה יותר מהמחיר הנמוך ביותר רק בתמורה לערך נוסף, לשירות, או לערך מוסף אחר.


תמונה כוללת של חתך השוק יכול לשנות את ההחלטות האסטרטגיות שאנחנו לוקחים, עלינו להיות ריאליים מבחינת המחירים אותם אנחנו מבקשים, עלינו לעקוב אחר מבצעים מיוחדים שהמתחרים שלנו מציעים ללקוחות, מודיעין טוב יאפשר לנו להיות תמיד צמודים למתחרים שלנו ואף להיות צעד אחד לפניהם, עדיף שנהיה אלה שקובעים את הקצב ולא המובלים אחר פעולות של חברות אחרות הנקבעות כמובילות, לקוחות מודעים לכוחות השוק והתחרות ותמיד יעדיפו לרכוש אצל החברות המובילות.


כדי שנוכל לעקוב אחרי המתחרים שלנו גוגל נותן לנו כלים טובים למעקב אחר המתרחש בעולם האינטרנט, אחר הכלים הוא google alerts , בכלי הזה תוכלו להכניס מילות מפתח, כגון שמות המתחרים שלכם, או מילות מפתח של מוצרים, ואז תקבלו מגוגל התראות על פרסומים או עלייה לאוויר של דפים חדשים המכילים את מילות המפתח שהגדרתם, בעזרת הכלי הזה תוכלו להישאר מעודכנים על כל המתרחש ברשת בלי צורך לחפש בדקדקנות, אני הייתי ממליץ לכם גם לכתוב את שם האתר שלכם או העסק שלכם כך שתוכלו לעקוב אחר הפרסומים הרלוונטים אליו, חשוב שתדעו אם לקוחות רושמים חוו"ד כלשהיא, גם היא רעה חשוב שתוכלו להיכנס ולהגיב על כך.


חיפוש מדויק אל מול חיפוש מורחב, לרוב תוצאות החיפוש יכולות להביא תוצאות שונות, אם תרשמו את שם החיפוש שאתם רוצים תחת מרכאות תגיעו לתוצאות מדויקות הרבה יותר, לכן חפשו מראש את הביטוי המדויק של המילים הנבחרות אותם אתם רוצים למצא וכך תוכלו לקבל רשימת תוצאות קצרה יותר אך מדויקת ועיניינית

מה חשוב לחפש באתרים של המתחרים שלכם:

מוצרים חדשים שעלו לאתר

מבצעים חדשים

שינויים בתצוגת מוצרים או קידומם לעמודים קידמיים

חדשות ועדכונים של מנהלי האתר- יכול להעיד על הצלחה או כשלון

לרוב המתחרים שלכם מפרסמים באתרים שונים או בפלטפורמות של אפיליאט, כדי לדעת ולמצא היכן אתם יכולים להישתמש בכלי פשוט של גוגל שיראה לכם מה הם כל הקישורים הנכנסים לאתר שלהם, הקלידו במנוע החיפוש של גוגל


** אתם יכולים להיות גם מעט חצופים אך להיות ישר בעיניינים, הרשמו לאתר המתחרה שלכם תחת מייל ושם בדוי, והרשמו לידיעון של המתחרה שלכם ואז תוכלו להיות ממש מעודכנים, כי הרי הידיעון הוא הכלי השיווקי הראשון המודיע על מבצעים או מוצרים חדשים.


עקבו אחר המתחרים שלכם על בסיס קבוע כדי להישאר מעודכנים ומוכנים לכל שינוי שיווקי, מעקב אחר המתחרים יתן לכם נקודת מבט למקום בו העסק שלכם נמצא

bottom of page