top of page

מה כדאי למכור בחנות וירטואלית

עודכן: 28 בפבר׳ 2019




למוצרים שאתם מחליטים למכור אונליין יש חשיבות מאוד גבוהה בהצלחה העסקית שלכם.  סקר שנערך בארה"ב מעריך שהמכירות בשנת 2015 יגיעו למאות מיליארדי שקלים. ושתחום המסחר הדיגיטלי גודל בקצב מתמיד.

כל זה מצביע על כך שלעסקים קטנים ובינוניים יש בהחלט לאן להתפתח. תכנית עסקית ועבודה קשה הם המפתח להצלחה, בחירת מוצרים נכונה היא אחד מהגורמים החשובים ביותר לאתר המכירות שלכם, נציג לכם 3 טיפים חשובים לבחירת המוצרים שלכם.


תמצאו את הנישה שלכם

ישנם חברות שעושות רווחים גבוהים מאוד במכירות אונליין  שמוכרות כל דבר החל ממוצרי אלקטרוניקה ,ספרים ואפילו ביגוד והנעלה, אולם לרוב אלה עסקים שיש להם מיקום פיזי או תקציב של מיליוני שקלים.

לפתוח אתר אינטרנט לעסקים שמוכר הכל זוהי בהחלט אפשרות. צריך לדעת שמודל עיסקי כזה יכול להגיע למיליוני שקלים בהשקעה.


לחילופין אתם יכולים למצוא את הנישה שלכם ולהתמקד בעיקר במוצרים שבהם החברות הגדולות לא מתמקדות. על מנת לזהות נישות יזם עיסקי יכול לקבל רעיונות מתחביבים אישיים ותחומי עניין. באם זה אפשר תנסו לחפש משהו שהוא רק שלכם והוא ייחודי וגם לשווק אותו בדרך שונה. כדאי גם להתמקד בשווקים בינלאומיים כיוון שיכול מאוד להיות שלנישה הספציפית שלכם אין מספיק שוק במדינה קטנה כמו ישראל אך ישנם אלפי או מיליוני לקוחות פוטנציאלים ברחבי העולם.


דוגמאות:

·         שוקולד בוטיק

·         משקפיים למידות גדולות

·         ביגוד לפעילות אקסטרים


תכירו את השוק שלכם

בעלי חנות וירטואלית צריכים להכיר את השוק שלהם מבחינת גודל, דמוגרפיה והרגלי קנייה

על מנת שיכולו להעריך את היקף המכירות שלהם. ישנם המון דוגמאות בנושא ועליכם לנסות להעריך את הדרישה שלמוצר שלכם ואת גודל השוק. ככל שתגעו להעריך ויהיה לכם מידע אמין יותר כך יהיה לכם קל יותר לשווק ולמכור.


תבדקו את נתח הרווחים שלכם

אתרי מכירות חדשים צריכים תמיד לחשב את נתח הרווחים שלהם ממכירה של מוצרים. כמובן שצריך לשאוף לאחוזי רווח כמה שיותר גבוהים. לחנויות רגילות יש בדרך כלל אחוזי רווח שונים מאוד על כל מוצר לדוגמא חנות למוצרי כלבים יכולה להרוויח רק 10 אחוז על אוכל לכלבים,  אולם על מגוון מותגים הרווח יהיה 70 אחוז או יותר. באופן כללי הרווח צריך להתאזן. לחנות אונליין חשוב מאוד גם לקחת בחשבון את עלויות המשלוח.


לסיכום

יש לבחור את הנישה הנכונה בשבילכם, לדעת את השוק ואת קהל יעד הלקוחות וכמובן למכור מוצרים שייתנו לכם רווח נאה. שלושת הפרמטרים האלו יאפשרו לעסק שלכם לשגשג.

bottom of page