הכנת אפיון מפורט משמש אותנו לשני צרכים עיקריים:
1. האפיון מהווה תוכנית עבודה לבניית האתר והוא חלק בלתי נפרד מהתוכנית העיסקית של סניף האינטרנט שלנו.
2. האפיון מהווה חלק בלתי נפרד מהחוזה שלנו עם החברה הבונה את האתר.
בחנות פיזית יש לנו שטח מוגבל אותו אנחנו יכולים לתכנן בעזרת אדריכל ולעצבו מראש, בסניף האינטרנט שלנו האופציות הן בלתי מוגבלות.
בניית אתר מכירות יכולה להיעשות בדרכים שונות ומרובות, ציינו בעבר שמלאכת הבנייה יכולה "להסתבך" ואנחנו יכולים למצא את עצמנו מתחילים בבניית האתר אך לא מסיימים אותו, הגדרנו גם את הצורך במטרה ברורה אותה עלינו להשיג, ובכדי לעמוד במטרה זו עלינו ללמד את הסביבה העיסקית בה האתר יעבוד, מי הם המתחרים שלנו וכיצד הם מספקים שירותים ומהי דרך המכירה הטובה ביותר, אפיון אתר הוא כלי מורכב ועליו להיות מפורט ככל האפשר, מפרט האתר למעשה מגדיר את סוגי העמודים באתר, ומה תהיה הפונקציונאליות באתר.
להלן רשימה של נושאים בהם האפיון אמור לעסוק:
מאפייני עיצוב האתר, מוטיב, צבעוניות.
מהם סוגי העמודים הקיימים באתר: עמוד בית, עמוד קטגוריה, עמוד מוצר, עמוד צור קשר וכ'ו
פונקציונאליות של כל חלק באתר, עד לרמת הצגת תמונות האתר, האם הם יפתחו בעמוד חדש או שיופיעו תחת זכוכית מגדלת,
האם באתר יהיו פירורי לחם bread crumns
האם לאתר תהיה מפת אתר site map
האם האתר יכיל חשבונות משתמשים בהם הלקוחות הקונים יוכלו לעקוב אחר ההזמנות אותן ביצעו,
ללא ספק אפיון האתר הוא החלק החשוב ביותר ומסכם את שלב התכנון ממש לפני העשיה, ברגע שהאפיון מוכן ניתן באמצעותו לקבל הצעות מחיר, כאשר אתם פונים לחברה לבניית אתרים ומבקשים הצעת מחיר לאתר שהוא מורכב יותר מאתר תדמית בעל 3 עמודי טסקט ועמוד צור קשר עליכם להציג אפיון מפורט, באמצעות אפיון זה יוכל בונה האתר להעריך את כמות הזמן וההשקעה שעליו לעבוד עד להשלמת העיצוב והפונקציונאליות של המערכת.
אפיון מפורט ומדויק לצרכים שלכם יוביל להצעות מחיר אמיתיות ומדויקות, ועמידה בתקציבים שנקבעו מראש.
ישנם לקוחות אשר מראש יודעים את חשיבות הפרויקט שלהם ונעזרים בחברה ניטרלית בעלת נסיון בכתיבת אפיונים לפני שהיא פונה לחברות הבניה כדי לקבל הצעת מחיר.
לרוב החברות מציעות באפיון האתר גם את החוקים וההיתרים המשפטיים שקושרים בין בונה האתר לקונה, ומפרטים את רמת התמיכה והשירות לה זכאי הלקוח, בעל האתר
Comments