top of page

בניית חנות באינטרנט – חשיבות העיצוב

עודכן: 1 במרץ 2019




רשת האינטרנט מציעה חנויות וירטואליות רבות, אשר מאפשרות לגולש לרכוש מוצרים שונים דרך המחשב. גולשים רבים מעדיפים את חוויית הקנייה האינטרנטית על פני היציאה אל החנות פיזית, הן משיקולי זמן והן משיקולי נוחות. לכן, חנות אינטרנט חייבת לספק ללקוח את הנוחות המקסימלית ואת כל המידע הדרוש לו לגבי המוצר, ממש כמו בחנות רגילה. חלק בלתי נפרד מכל חנות, וירטואלית או רגילה, הוא העיצוב. כמו שבעל עסק ידאג לעצב את החנות שלו בצורה אסתטית ומזמינה, כך בדיוק תעוצב חנות באינטרנט. חלק גדול מתהליך בניית חנות באינטרנט נוגע לעיצוב. על מנת להגיע אל העיצוב הנכון, שיסייע לאתר להצליח, חשוב כי בניית חנות באינטרנט תתבצע על ידי מומחים בתחום בניית אתרים, אשר יספקו את התוצאה הטובה והאפקטיבית ביותר.


בניית חנות באינטרנט – איך מעצבים?

כאמור, בתהליך בניית חנות באינטרנט יש לשים דגש רב על עיצוב האתר. חשוב כי האתר יהיה מושך ויזמין את הגולש לביצוע רכישה. בניית חנות באינטרנט תתייחס בתהליך העיצוב למגוון אלמנטים, כגון: הצבעים בהם נעשה שימוש ברחבי האתר, הגלריות המוצגות, הצגת המוצרים ומנועי החיפוש, מסגרות ועוד.


לצבעים בהם נעשה שימוש בעת בניית חנות באינטרנט חשיבות גדולה. חשוב לעשות שימוש בצבעים מרגיעים, כגון כחול, המשדרים רצינות וביטחון. צבע אדום יסייע ליצירת התלהבות לדוגמה. חשוב כי השימוש בצבעים לא יהיה צועק או ראוותני מדי וישדר יוקרה ואמינות. שילוב הצבעים בתהליך בניית חנות באינטרנט הוא משימה למעצבים מומחים, אשר יידעו בדיוק אלו צבעים ימשכו את הלקוחות ויניעו אותם לרכישה.


כמו כל חנות, גם בניית חנות באינטרנט חייבת להתייחס לסדר ואסתטיקה. חשוב כי עיצוב העמודים ישדר ניקיון וסדר ושהעמודים לא יהיו עמוסים וצפופים מדי. חשוב כי יהיה סדר פשוט ונוח להבנה, שליד כל מוצר יהיה מידע רלוונטי, מחיר ועוד נתונים האמורים לסייע לגולש בתהליך הרכישה. חנות אינטרנטית עם עיצוב נכון, ללא ספק תשדר תדמית מכובדת ורצינית, החשובה מאוד בעולם המסחר האלקטרוני.


דגש נוסף בתהליך בניית חנות באינטרנט ואופן עיצובה הוא התאמה אישית של האתר לעסק או החברה. מעצב אתרים מקצועי, בשלב הראשוני בתהליך בניית חנות באינטרנט, יבצע סקר על הלקוחות, על המוצרים, על אופי העסק, על אתרים מסחריים מתחרים. רק לאחר ניתוח מעמיק, ניתן לעצב חנות באינטרנט, אשר תבטא בצורה הטובה ביותר את בית העסק, עקרונותיו, המוצרים בו וכדומה.


חלק חשוב בתהליך בניית חנות באינטרנט הקשור גם הוא בעיצוב הוא מנועי החיפוש והתפריטים. חשוב מאוד כי מנועי החיפוש יהיו קלים לתפעול ותפריטי הניווט בחנות יהיו נוחים לשימוש ויובילו את הלקוח ביתר קלות אל המוצר אותו הוא מחפש. שילוב תמונות, אייקונים עם מידע רלוונטי, יכולים להוסיף לעיצוב האתר ולספק לקוח את כל המידע הדרוש לו, מבלי שיצטרך להתאמץ כלל.

Comments


bottom of page