המעורבים בתחום בניית חנויות וירטואליות באינטרנט חווים בימים אלה תקופה של פריחה מטורפת, שיש המגדירים אותה כתקופה חלומית של ממש. תחום בניית חנות באינטרנט ממשיך וצובר תאוצה משמעותית על פני אפשרויות הרכישה האחרות (רכישה פיזית בחנויות העסק, רכישה דרך הטלוויזיה או באמצעות הטלפון) כך שספקים ובעלי עסקים יודעים כי בניית חנות באינטרנט ובניית נוכחות ברשתות החברתיות אינה עוד מותרות כי אם הכרח של ממש.
עשיתם כבר לייק ? בניית חנות באינטרנט ומיצוב ברשתות חברתיות
מבין כל תחומי התקשורת האינטרנטית המתפתחים כרגע, תחום הרשתות החברתיות הוא הפורח והמתקדם במהירות הרבה ביותר. כיום, בניית חנות באינטרנט בלבד אינה מספיקה ומי שאינו מחזיק פרופילים ברשתות חברתיות מתאימות (פייסבוק וטוויטר הן רק דוגמא אחת), עסק ללא ערוץ ביוטיוב ומי שאינו משקיע בבניית תוכן איכותי ברשתות אלה – ימצא עצמו מחוץ למשחק. מילת המפתח היא כמובן אינטגרציה ושיתוף בין הערוצים השונים, המסונכרנים אודות המסר השיווקי היוצא מהם ואודות דרכי ההתקשרות עם הלקוח. אחד הטרנדים החדשים הם כמובן האפשרות לבצע בניית חנות באינטרנט גם מעל הפלטפורמה של פייסבוק, באמצעות הכלים המוצעים באתר. על אף שהשירות קיים כבר מספר חודשים, הרי שרק חנויות מעטות קמו בפייסבוק ונדמה כאילו דווקא הטרנד הזה לא תפס (באופן מפתיע למדי).
בניית חנות באינטרנט המשלבת שירותים מתקדמים – למה שלא תמדוד ?
אחד החידושים המרתקים בתחום בניית חנות באינטרנט הוא השילוב של אפליקציות חדישות באתרים אלה, המאפשרים לקחת את הקניות הוירטואליות עוד צעד אחד קדימה. כך לדוגמא, אנשי בניית חנות באינטרנט בתחום ההלבשה, האיפור או ההנעלה, יכולים לשלב אפליקציה המאפשרת ללקוחות להעלות לאתר את תמונתם ולבדוק כיצד יראה עליהם הבגד, הנעל או האיפור אותם הם מבקשים לרכוש. קל להבין את המהפכה שבשילוב אפליקציות אלה – מעתה אין צורך לנחש כיצד יראה הבגד או להסתבך ברכישה והחזרות. הלקוח יוכל לראות את הבגד מותאם למידות גופו, רחב או צר יותר לפי צורך, מותאם באורך ובפרופורציה, לקוחה תוכל לראות צללית או אודם בגוון האמיתי שלהם כפי שיראו על פניה שלה. אין ספק כי בניית חנות באינטרנט הכוללת אפליקציה כזו או דומה לה, משדרגת בצורה משמעותית את חווית הקניה של הלקוח ומקנה לעסק עצמו יתרון טכנולוגי משמעותי על פני מתחריו.
ומה עם הסמארטפונים ? בניית חנות באינטרנט המספקת ממשק אפליקטיבי לסלולאר
כמובן, בעת בחינת הטרנדים בעולם הקניות הוירטואליות אי אפשר להתעלם מעולם הסמארטפונים והאפליקציות השונות, המאפשרות נגישות מיידית וקבועה לאתרי האינטרנט השונים. לפיכך, מי שעסוק בהליך בניית חנות באינטרנט חייב לתת דעתו גם לנושא זה ולבדוק אפשרות להקמת אפליקציה דרכה יוכלו הלקוחות לבצע רכישה מכל מקום ובכל זמן (הן למכשירי אייפון והן למכשירי אנדרואיד). הוספת אפליקציות סלולאריות היא כדאית חשובה במיוחד עבור מוצרים המשלבים אספקט של לוקליזציה, דוגמת קופונים למסעדות ולבתי עסק אחרים.
Comments