עד שנות השמונים היינו רגילים לרכוש במכולת השכונתית שלנו, הכל היה זמין ונגיש והמבחר לא היה רב, היינו מגיעים רוכשים 2 קוטג' חלב לחם אחיד, וגבינה. אבל הזמנים השתנו, והיום אתם הולכים לקנות מוצרים לשבת ומוצאים את עצמכם בסופר ענק עם עשרות סוגים ומותגים לכל מוצר, זה בהחלט יתרון אבל מנגד בעולם האינטרנט גם יכול להוות חסרון גדול מאוד.
באתר מכירות אחוז הנטישה של הלקוחות הוא בד"כ גבוהה, גולשים יכולים להיכנס ולצאת מחנויות בשניות בודדות ובקליק, בלי צורך לחטט רגליים בקניון גדול, כשיש כל כך הרבה מבחר וכל כך הרבה אתרי מכירות שמציעות את אותו מוצר במחירים זולים כל כך קשה לנו לשמור על הגולש ולבצע מכירה, אחוז בודד אחד יבצע קניה באתר שלנו, על כל 100 גולשים חדשים רק אחד ירכוש, ובגלל שהסטטיסטיקה היא כל כך בעייתית עלינו לעשות הכל כדי למכור מהר ובלי להקשות על הגולש יותר מדי.
הכוונה היא שהאתר יהיה ממוקד מכירה, על הגולש למצא את מבוקשו במינימום קליקים, וגם כאשר הוא מוצא ובוחר את המוצר עלינו להגיע לסיום התהליך ובמינימום קליקים אפשריים, אל תקשו על הגולש ותאלצו אותו לעבור עמודים רבים בדרך להוצאת הכרטיס מהכיס (כרטיס האשראי), רכזו את כל תהליך הרכישה בעמודים בודדים.
להלן מספר נקודות למחשבה:
1. אפשרו קניה מהירה באתר- ללא מעבר בעגלת קניות.(רצוי להישתמש בכפץתו "קניה מהירה")
2. אפשרו רכישה באתר במעמד אורח- אל תחייבו את הגולש להירשם לאתר כדי לרכוש בו.
3. אל תחייבו את הגולש להירשם לידיעון בעל קורחו- ישראלים לא אוהבים להתחייב.
4. אפשרו עמוד סליקה מרוכז, אתרים רבים מעבירים את הגולש מספר עמודים באמצעות כפתורי המשך עד לסיום התהליך, אפשרו עמוד בודד אשר יכיל את כל תהליך הסליקה והתשלום.
5. אל תקפיצו לגולש חלונות קופצים בהתליך הקניה, פרסומות מיותרות ובאנרים מיותרים מקשים על התהליך.
6. הדגישו את יתורונתו המוצר והמחיר.
7. שמרו על קו עיצובי נקי ופשוט.
לקוחות יעריכו את האתר שלכם ואת ההחשבות ויחזרו לקניה חוזרת.
Comments