חנויות באינטרנט, או חנויות וירטואליות, הן למעשה אתרים המשמשים למסחר אלקטרוני. בניגוד לעולם המסחר המסורתי, הדורש פתיחת חנות פיזית, ניהול שטחי תצוגה, העסקת עובדים ואנשי תפעול – חנויות באינטרנט מאפשרות להקים עסק באופן פשוט, מהיר וכמעט נטול סיכונים ביחס לחנות רגילה. הבעלים של חנויות באינטרנט נהנה מזמינות ללקוח מסביב לשעון (בניגוד למגבלות של שעות פתיחה בחנות או עסק רגילים), כך שהוא לא מפסיד לקוחות, והוא גם אינו מוגבל לקהל לקוחות מקומי, או אפילו ארצי.
חנויות באינטרנט – כבר לא צריך מהבית כדי לעשות שופינג
היתרונות של חנויות באינטרנט הן לא רק של המוכר או בעל העסק, אלא גם של הקונה. היתרון הגדול ביותר הוא כמובן הנוחות של לעשות קניות בלי לצאת מהבית, דבר החוסך בזמן יקר, וגם בכסף (על דלק למשל). כמו כן, אין מגבלות גאוגרפיות, ואפשר לרכוש מוצרים ממגוון של חנויות באינטרנט מכל העולם, כאשר המשלוח מגיע עד הבית. בנוסף, ניתן לברר במקביל לשיטוט באותן חנויות באינטרנט אודות הספקים, ולקבל המלצות מגולשים אחרים ברשת.
חנויות באינטרנט לעומת אתר תדמיתי
על אף שאתרי תדמית וחנויות וירטואליות יכולים להיראות דומים, מדובר בשני סוגי אתרים עם מטרות שונות מאוד. אתר תדמיתי נועד בראש ובראשונה ליצור רושם ראשוני מהיר וטוב על הגולש ולגרום לו לבקש מידע נוסף אודות העסק, בין אם בדרך של יצירת קשר באמצעות טופס באתר, או בדרך אחרת. אתר תדמיתי יציג, בדרך כלל, מידע בסיסי על פעילות העסק וכל מטרתו מסתכמת בלהניע את המבקר לידי פעולה ממוקדת. גם חנויות באינטרנט יכולות לכוון למטרות אלו, אך בעוד שבאתר תדמיתי נרצה שהלקוח הפוטנציאלי ייצור עמנו קשר, בחנות וירטואלית נצפה לביצוע הזמנה עוד באתר
.
לסיכום, בין אם אתם משווקים, מפיצים או בעלי עסק פרטי משלכם – פתיחת חנויות באינטרנט היא הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר עבורכם להגיע במהירות לקהל פוטנציאלי גדול, תוך נטילת כמה שפחות סיכונים כלכליים.
コメント