לפני עשר שנים היה קל יותר להצליח בתחום המסחר האלקטרוני מאשר כיום. אם היה לך מוצר טוב כל שעליך היה לעשות הוא לפתוח חשבון סליקה, לבנות אתר ולדאוג שמנוע החיפוש יסרוק אותו. סיכויים גדולים מאוד שגם הייתם מצליחים. האסטרטגיה של בניית אתרים הייתה פשוטה ואם הכל היה עובד כמו שצריך הייתם צריכים פשוט להתמיד.
בשנת 2012 בניית אתר לעסק דורשת ראייה לוגית בבניית האסטרטגיה העסקית .ובשלוש מילים "תחשוב, תתכנן, תפעל". כיום אין דבר כזה מוצר ייחודי יש תחליף לכל מוצר ולקוחות יכולים לרכוש אותו ממגוון של חנות וירטואלית. ישנם המון מתחרים בכל תחום בנוסף יש את ענקי המסחר כגון אמאזון ואיביי. גם אם תעסיק מומחיי שיווק עדיין קשה מאוד להשפיע על תוצאות החיפוש באופן כללי בניית אתריםוניהול של אתר מכירות היא משימה לא קלה ודורשת ידע נרחב.
אתרי מכירות מוצלחים יודעים להבין את הלקוחות שלהם, איך להגיע אליהם ומדוע הם קונים. בניית אתרים לעסק דורשת ראייה לטווח ארוך ותכנון נכון של כל המשאבים.
החלק הכי חשוב בבניית אתרים הוא התכנון והחשיבה מראש ולאו דווקא התוצאה הסופית. חשיבה מראש תחסוך מכם הפסדים ותעזור לכם לצמצם סיכונים.
חנות וירטואלית תכנית עסקית
המון בעלי עסקים קטנים מקשרים בין תכנית עסקית לתאגידים גדולים. חלק גדול לא יודעים מהו תכנית עסקית וחלק גדול למעשה בונים תכנית עסקית לבניית אתר לעסק שלהם אבל לא מודעים לכך. בניית אתרים דומה באופן מסוים לבניית בית. אתה מדמיין כיצד יראה הבית, בונה מודל, ומשם את הבית בפועל . בניית אתר מכירות דומה לזה בהרבה מובנים.
מודל עסקי
מודל עסקי לבניית אתרים מדגים כיצד העסק מרוויח כסף. המודל יציג את האלמנטים הכי חשובים של העסק כגון המטרה שלו, לקוחות, ערוצי שיווק, מוצקים ושירותים. וכמו כן מודל הרווח. בניית המודל העסקי לא חייבת לקחת חודשים, אפשר לבנות מודל עסקי מוצלח על מפית נייר במהלך ארוחת צהריים.
במהלך השבועות הקרובים נסרוק את המבנה העסקי של כמה אתרי מכירות ושל בניית אתרים בכלל. ננתח כל עסק ונשאל את השאלות שצריכות להישאל. ונדגים כמה דברים לדוגמא באם החנות הווירטואלית שלכם רוצה למכור מוצרים במחיר הנמוך ביותר חשוב מאוד שתייצרו את המוצר או תייבאו אותו במחיר נמוך משל המתחרים. גישה עסקית אחרת היא להציע מגוון רחב של אלפי מוצרים לשם כך תצטרכו לרכוש המון מוצרים לבניית אתרים וגם להעסיק המון אנשים שיעזרו לכם למכור.
Комментарии