top of page

כיצד ניתן להפוך אתר מכירות לעסק מצליח?

עודכן: 1 במרץ 2019




כיצד הופכים גולשים ללקוחות רוכשים באתר מכירות?, זו ללא ספק שאלת מיליון הדולר שמעסיקה את כל בעלי העסקים, ואכן  ישנם בעלי עסקים המשקיעים מליוני שקלים בשנה כדי להיכנס לראשו של הקונה הפוטנציאלי בניסיון להבין מה גורם לנו הקונים הפוטנציאלים לבצע את הרכישה בפועל, בלשון עולם האינטרנט מדובר בהמרה.


באתרי מכירות המרה נמדדת לרוב באחוזים ע"י כלי הסטטיסטיקה, כבעלי אתרים אנחנו משקיעים מאמצים רבים בהבאת גולשים לאתר שלנו, אנחנו משקיעים כסף רב בקידום האתר, קידום האתר הוא תהליך שאורך זמן רב יחסית, לרוב בחודשים, במיוחד לאתרים חדשים, עד אשר מגיעים לעמודים ראשונים במנועי החיפוש, דרך פשוטה יותר היא פרסום במודעות ממומנות, בוחרים מילות חיפוש ומפרסמים קמפיין והגולשים שרואים את המודעה ומוצאים אותה כמתאימה לדרישות החיפוש להם מקליקים ומגיעים אל האתר שלנו, האם זה מספיק כדי שהם ירכשו מאיתנו?, האם עבודתינו בשלב זה הסתיימה ואפשר כבר לנוח על זרי דפנה ולאסוף את השקלים או את הדולרים?, התשובה היא בוודאות לא .


ישנם כללים בסיסיים שעלינו לקחת בחשבון על מנת להמיר את הגולשים לקונים- ללקוחות:

- למעשה העבודה רק מתחילה, נחזור לדוגמאות מהשוק הקימעונאי, ונכנס לסופר השכונתי שלכם, הידעתם כי המוצרים מסודרים בסופר במבנה שנקבע מראש ותוכנן ע"י בעלי מקצוע אשר השקיעו זמן  ומחשבה רבים בתכנון סדר ההתנהלות בסופר וככלל מדובר על תהליך הקנייה, אנחנו אפילו נגלה שמיקום המוצרים במדפים לפי גבוה העיניים או לחלופין המוצרים עבורם נצטרך להתכופף עבר תהליך תכנוני ומחשבתי קפדני ביותר, אז אתם שואלים את עצמכם איך הדבר קשור לעולם האינטרנט וחנות וירטואלית או לחלופין אתר מכירות ?


התשובה היא פשוטה , לקוח אשר הגיע לאתר המכירות שלכם ירצה למצא את המוצר בצורה המהירה והקלה ביותר גם אם יש לכם 1000 מוצרים באתר, במידה וחיפש מכשיר סלולרי מסוג מסוים ונחת באתרכם בקטגוריית הסלולרים אך הקטגורייה עמוסה במוצרים רבים והגולש לא מוצא את הדגם המדויק אותו חיפש הסבירות הגבוה היא שהוא יחזור מהר מאוד (לרוב7 שניות) חזרה למנוע החיפוש ומשם לאתר אחר כדי למצא את מבוקשו, לכן כל תרשים הניווט באתר חשוב מאוד לתהליך ההמרה.


עלינו לוודא שהניווט באתר הוא פשוט וקל, שהגולש מוצא את המוצר המבוקש כמעט מייד, ושהוא מוצא את הדרך החוצה – ז"א לתהליך הסליקה אפילו מהר יותר, אתרים אשר יקפיצו עמודים POP UP של פרסומות או מוצרים נוספים יכולים להכעיס את הגולש ולגרום לו לעזוב גם בתהליך התשלום, וכך למעשה אחוז ההמרה פוחת אפילו יותר, בעלי אתרים מדווחים על אחוזי נטישה גם בתהליך התשלום, ז"א שגם כאשר הוא מחזיק כבר בכרטיס האשראי בידיו לבצע את התשלום  למעשה הלקוח לא הפך עדיין לקונה.


ניתן גם לשייך את סיבות הנטישה של הגולש בתהליך התשלום לשתי סיבות עיקריות

הסיבה הראשונה היא תהליך רכישה מסורבל, הגולש נדרש למלא טפסי פרטים שנפרסים על פני עמודים רבים, דבר שהוא בפני עצמו מתיש ומיותר, אנחנו מאמינים שהגולש צריך לקבל עמוד פרטים קצר ככל הניתן, ודגש על עמוד אחד בלבד, מכיוון שלא ניתן למלא את כרטיס האשראי באתר עצמו אלא בחברת הסליקה  ישאר לגולש עוד עמוד אחד למעשה לסיום הרכישה.(זהו התהליך הקצר ביותר הניתן ).


הסיבה השנייה היא החשש מפני מרמה, חשוב כי בעל האתר יציג לגולש שהאתר הוא אתר לגיטימי ומאוייש ע"י מנהל אתר בשר ודם, גולשים חוששים להתקע בתהליך רכישה ומבלי תהיה להם כתובת או טלפון לשוחח עם נציג על מנת שיתקן את השגיאה או החיוב השגוי שנוצר, לכן חשוב בכל אתר להציג כתובת דוא"ל זמין לפניות , או רצוי מספר טלפון לפניות, מכובד שהמספר יהיה מספר חינם או מספר 1-700 ולא מספר נייד של מנהל האתר.


בנוסף על מנת שנוכל לרכוש את אמונו של הגולש נוכל להשתמש באלמנטים אלה:

-  הבטחה להחזר כספי מלא

- סליקה באמצעות חברה ידועה כגון  PAY PAL  טרנזילה או פלאכרד.

- אייקונים המראים שהאתר משתמש בשירותי סליקה בטוחה.

- אפשרי גם להציג המלצות של לקוחות אמיתיים שרכשו וממליצים על האתר.

- שם עסק או שיוך לחברה ידועה.

- אתר מעודכן שמציג מבצעים עדכניים – ולא אתר המפרסם מבצע לראש השנה 2009 .

Comments


bottom of page