ישנה שמועה נפוצה בקרב מנהלי אתרים שהרשמה ל-Google webmaster tool כלי מנהל האתרים של גוגל מאפשרת לגוגל לקבל מידע נסתר על האתר שלכם, למעשה ההפך הוא הנכון הרשמה לכלי מנהל האתרים נותנת לכם מקור למידע חיוני בעבור כל מי שעוסק במסחר ובבניית אתר מכירות.
תוצאות החיפוש האורגני
מהם Impressions ? ולמה הם כל כך חשובים לנו על מנת להבין כיצד האתר שלנו מתפקד, ובכן המונח מתכוון לכמות הפעמים שהאתר שלכם הופיע בתוצאות חיפוש, יש להדגיש שהופיע זה לא אומר שמישהו הקליק או אפילו אפילו ראה את המודעה. אופציה חשובה זו נותנת למנהלי האתרים הצצה חשובה לאיך האתר מתפקד במנועי חיפוש ."search queries" היא הלשונית שמופיעה בתחתית הדף שמראה איזה מילות חיפוש הציגו את האתר שלכם וכמה אנשים הקליקו בפועל על כל מילת חיפוש.
נכון שכמות הכניסות על פי מילות מפתח אפשר לקבל גם מתוכנות מעקב שונות כגון גוגל אנאליטיקיס אולם אף אחת מהתוכנות האחרות לא מראות את IMPRESSIONS וכפי שהסברנו יש להם חשיבות רבה מאוד למקדמי אתרים.
תוצאות דירוג אמיתיות
בצרוה דומה לכך שגוגל מראה את שאילתות החיפוש שמובילות לחנות אונליין שלכם. גוגל מאפרש לכם לראות את דירוג הדף שלכם בצורה טובה ויעילה, בניגוד להמון כלי מעקב אחרים. כיוון שכל תוצאות חיפוש של גוגל עוברות פרסונילזציה על פי ארץ חיפוש ועל פי חיפושים קודמים ועוד המון פרמטרים שונים, אמנם ישנם המון תוכנות שטוענות שהם יכולות להציג את הדירוג שלכם זהו למעשה לא נכון שאי אפשר לדעת את הדירוג "האמיתי" כיוון שכבר הסברנו שלכל אדם שמחפש בגוגל יש תוצאות שונות על פי קריטריונים לכן דירוג הדף של גוגל הוא נחשב ליחסית מאוד אמין על אף שדירוג דף יתקבל אך ורק בעבור מילות חיפוש שהוקלקו.
לסיכום על מנת ליישם בפועל את שלב המחקר יש לעבור על כל מילת חיפוש ולראות את כמות ההופעות, יחס ההקלקה, כמות הכניסות ואת דירוג הדף. ולראות האם היחס בין כל המשתנים הוא נכון או האם אפשר לבצע שינויים. במידה וישנם שאילתות חיפוש שרלוונטיות מאד עבור אתר המכירות שלכם אולם אתם לא מופיעים בהם או מופיעים מעט מאוד פעמים ותצטרכו לבצע אופטימיזציה וקידום אתר על מנת לקבל כניסות לאתר שלכם הדבר נכון לכל סוגי האתרים בין עם זה אתרי מכירות, אתרי תדמית או אתרים לאייפון, אתרים לאנדרואיד.
מעבר לכך כלי מנהל האתרים חשוב למנהל בהאתר כדי לבדוק את הכתורות או תיאור הדפים שלו תקינים ואינם כפולים, כמו בכל מערכת של גוגל אנחנו מקבלים המון אינפורמציה ולא תמיד יודעים לפענח אותה או להפוך אותה למועילה לכן כדאי להשתתף בקורס בנושא או לקבל הדרכה מבונה האתר שלכם.
Comments