top of page

עיצוב תדמית העסק בשנת 2012

עודכן: 1 במרץ 2019




ישנן דרכים רבות לעצב את תדמית העסק. כל בית עסק שואף למצב את עצמו באופן שימקסם את האטרקטיביות של העסק בפני הלקוחות. אחת הזירות בהן מתנהל הקרב הזה בימינו היא זירת האינטרנט. בניית אתר תדמית מאפשר היום לעסקים רבים למצב את עצמם בצורה טובה יותר ולהגיע להרבה יותר לקוחות מאשר אי פעם. נראה כי בניית אתר תדמית היא צעד חיוני אשר אין בלתו עבור עסק ששואף להישאר בשוק ולהוביל בו.


איך נראה אתר תדמית וכיצד לגשת לנושא?

ראשית, צריך לזכור כי כיום בניית אתר תדמית או בכלל איננה עניין שבשמיים. בניית אתר תדמית היא צעד שעסקים רבים כבר ביצעו ומבצעים על בסיס יומי. בניית אתר תדמית מתחילה בחשיבה וניתוח מי הם הלקוחות של העסק. בניית אתר תדמית צריכה לתת, בראש ובראשונה, מקום לתדמית אשר תקדם את העסק בצורה הטובה ביותר בקרב הלקוחות שלו. כך למשל, בניית אתר תדמית הממצב עסק מסוים כעסק בוטיק ואליטיסטי, שעה שמדובר בעסק המציע מוצרים זולים במיוחד ועבור כל כיס עלולה ליצור מצב בו הלקוחות העיקריים של העסק יחששו שמא הם משלמים מחיר יקר יותר באשר העסק ממצב עצמו כעסק יוקרתי. בניית אתר תדמית אם כך, חייבת להביא בחשבון את התדמית המתאימה ביותר בהתאם ללקוחות העסק.


נוסף על כך, בניית אתר תדמית צריכה להיעשות מתוך ראייה כוללת. עסקים רבים בונים אתרים מסוגים שונים. כל אתר כזה צריך להיבנות על פי הפונקציה אותה הוא עתיד למלא. בניית אתר תדמית משמשת לצורך עיקר מיצוב העסק ולכן זה צריך להיות העיקר באתר. אמנם חייבים תמיד להקפיד על פרסום ואף פעם לא יזיק קישור באתר לחנות וירטואלית אשר תאפשר לבצע מכירות, אולם הפונקציה העיקרית של אתר תדמית, היא התדמית של העסק.

אם כך, הדבר הראשון שצריך להבין לפני בניית אתר תדמית הוא מי הם הלקוחות ומה התדמית המתאימה ביותר עבור לקוחות אלה; מה התדמית שתעודד את הלקוחות האלה ועוד לקוחות כמותם לבצע עסקים איתנו. כמובן שיש גם בניית אתר תדמית עבור אנשים שאינם עסקים ולצרכים שונים (פוליטיקאים, יוזמות חברתיות, גמ"חים וכיוצא באלו); גם כאן העיקרון הוא דומה.


אתר תדמית הוא כלי במיתוג

אחד המושגים החמים ביותר בעולם הפרסום בכלל הוא המיתוג. כל עסק שואף להגיע למצב שבו אומרים את שם העסק שלו כמותג. בניית אתר תדמית היא הדרך להשיג או לפחות להתחיל את המיתוג. ככל שתצליחו למצב את עצמכם ולמתג את עצמכם כך שהתדמית של העסק תהיה של עסק מוביל בתחום, כך תרחיבו את מעגל העסקים שלכם. עם זאת, זכרו תמיד כי תדמית העסק איננה מורכבת רק מפרסום ואתרי תדמית – אלא גם מטיב המוצר, השירות וחווית הלקוח בעסק שלכם. על אלה אי אפשר לוותר לעולם.

Kommentare


bottom of page