אתר מכירות, או בשמו המוכר יותר חנות אינטרנטית, הוא אתר אשר יעודו הוא למכור לגולש דבר מה. אתרי המכירות צריכים להיות בנויים בצורה ידידותית למשתמש, שתבהיר לו בדיוק מה עליו לעשות בהגיעו לאתר זה. אתרים מן הסוג הזה צריכים לשדר רצינות ואמינות, ולגרום לגולש להיות בטוח בקנייתו.
אתר מכירות מסויים יכול להיות בנוי בצורה מצויינת, למשוך את הגולשים לקניה ולהעניק חווית קניה מעולה, אך להיות ממוקם בעמוד חמישי בתוצאות החיפוש בנישה הרלוונטית לו. אתר מכירות אשר אינו נחשף לגולשים הפוטנציאליים, טוב ככל שיהיה, לא יניב רווח. בדיוק כאן נכנסת עבודת קידום האתרים על מנת לקדם את האתר במנוע החיפוש ולחשוף אותו לכמה שיותר רוכשים פוטנציאליים. אולם, קידום אתרי מכירות אינו נעשה כמו קידום של אתר רגיל, ויש לפתח צורת חשיבה אחרת מאחורי קידום של אתרים אלו.
גוגל מדרג את האתרים לפי רלוונטיות מילות המפתח הקיימות באתר, חשוב לגוגל להציג ללקוח את התוצאה הטובה ביותר לחיפוש אותו הוא ביצע, חשוב שתרשמו את שמות המוצרים בצורה מדויקת ככל האפשר, חשוב שתכניסו לכל מוצר המון מלל שמתאר את המוצר או את יכולותיו, כך שגולש שמחפש מוצר שגוזם דשא יוכל לחפש ולמצא את האתר שלכם בשייכות לאותו תחום, חשוב שגם בתמונות המוצרים תכניסו ALT – תיאור של המוצר או את שמו, כך שמנוע החיפוש יוכל גם כן לאתר את האתר שלכם.
למעשה אתר מכירות לרוב קל יותר לקדם מאשר אתר תדמית רגיל, אתם שואלים למה?, התשובה פשוטה כי לרוב אתרי מכירות מכילים עמודים רבים, במקרה ולכל מוצר יש עמוד משלו, כך בדיוק חשוב לבנות אתר מכירות, אז לאתרכם יהיו הרבה מאות עמודים והמון תכנים, אל תתקמצנו על מילים, תארו את המוצר בפירוט רב, השקיעו במילוי שדות התיאור של הדף ואת הכותרת הרלוונטית לעמוד ואף ציינו לגוגל באמצעות 1H את הכותרת המרכזית של העמוד – לרוב זהו שמו של המוצר, ולאחר תקופה קצרה אתם תראו שהאתר שלכם יופיע בעמודגים ראשונים המנועי החיפוש ללא מאמץ רב.
בחירה מושכלת של מילות מפתח
ראשית, חשוב מאוד לבצע בחירה מושכלת וחכמה של מילות המפתח שבהם יקודם האתר. מילות המפתח הנבחרות צריכות להביע רצון לקניה, ולהראות כוונות לרכישה מצד הלקוח. לדוגמא: נניח ואתר המכירה מוכר ספרים אלקטרוניים בנושא ירידה במשקל. קידום תחת מילות מפתח כמו: "ירידה במשקל", "כיצד לרדת במשקל?", "פעילות גופנית" ועוד, הן מילות מפתח טובות לאתרים אשר מעוניינים בהצגת מידע לגולש, בעבור אתר מכירתי כדאי להתמקד במילות מפתח כמו: "קניית ספר לירידה במשקל", "ספר אלקטרוני לירידה במשקל" ועוד.
קידום על פי טרנדים
נוסף על כך, המקדם אשר אחראי על קידום אתרי מכירות חייב להיות בקיא בשוק אותו הוא מקדם, ולהכיר את הטרנדים החשובים בתחום, או האירועים המיוחדים הקשורים לאותו נושא. למשל: מקדם אשר יקדם חנות פרחים יתמקד בקידום מילים כמו: "פרחים ליום האם", "יום המשפחה", "יום האהבה" ועוד, על מנת לתפוס את הגל על ימים חשובים אלו.
Comments