top of page

בחירת קונספט בניית אתר

עודכן: 28 בפבר׳ 2019




בניית אתר, כל אתר, מתחילה בגיבוש רעיון – קונספט. בין אם אתם מתכננים בניית אתר מכירות , אתר תדמיתי או אתר אינפורמטיבי, אתר ללא קונספט מוצק וברור לא יצליח להשאיר את הגולשים באתר. לכן, חשוב מאוד לבחור קונספט שיתאים לאתר שלכם ולשקף אותו בכל דפי האתר.


כיצד קונספט רציף משפיע על הצלחת האתר?

אתר ללא קונספט הוא אתר שמשדר מסרים סותרים, מבלבל את הגולש ומציג את המוצר/שירות באור לא אמין. כך למשל, בניית אתר מכירות ללא רעיון מרכזי, ללא ערכת צבעים אחידה, גרפיקה שמתאימה למוצרים לא יצליח לעניין גולשים גם אם המוצרים בו הם הכי טובים בתחומם.


בניית אתר לעסקים לאור אסטרטגיה שיווקית

בחירת קונספט לאתר חייבת להיעשות לאור אסטרטגיה שיווקית איתנה. הקונספט של האתר, הרעיון המרכזי שלו צריכים להתאים למיתוג של החברה/מוצר/שירות. כך למשל, אם המוצר שלכם ממותג כצעיר, חדשני וטכנולוגי הקונספט של האתר לא יכול להיות נוסטלגי ומיושן. העיצוב הכללי, הצבעים, התחושה שהאתר משדר לגולשים כל אלו חייבים להתאים לקהל היעד שלכם ולדרך בה אתם מציגים את המוצר/שירות שלכם.


אלמנטים בבחירת קונספט לאתר

כאשר בוחרים קונספט לאתר חשוב לקחת בחשבון לא רק את המיתוג של האתר לאור האסטרטגיה השיווקית. אלמנטים אחרים חייבים להילקח בחשבון בעת בניית אתר לעסקים, למשל:


  • חווית הגולש – בניית אתר לעסקים מחייבת שימת דגש על חווית הגלישה, הקונספט של האתר חייב להיות כמה שיותר זמין לגולש, לא מסובך מידי ואינטואיטיבי. למשל שימוש בסמלים וכפתורים במקום מלל.

  • עיצוב – קונספט האתר משתקף רבות דרך העיצוב שלו. חשוב מצד אחד לשמור על עיצוב מקובל לתחום למשל צבעים בהירים לתחומי הטיפול, צבעים כהים לאתרי מועדונים והימורים, מצד שני העיצוב חייב להיות מקורי ומושך ובהחלט כדאי "לצאת מהקופסא".

  • תכנות – חשוב כי קונספט האתר על כל מרכיביו הגרפיים והאחרים יעשה בשיתוף על המתכנת של האתר. על התכנות להיות פשוט, הקוד נקי ולא מסורבל כדי שהאתר לא יעלה לאט ויהיה ידידותי למנועי חיפוש.


לסיכום בחירת קונספט לאתר היא השלב השני לאחר האפיון הראשוני של האתר שלכם. בחירת הקונספט היא חלק מהאסטרטגיה השיווקית של האתר שלכם . בבואנו ליצור קונספט בבניית חנות וירטואלית באינטרנט נסתכל על העסק שלנו ונחפש את הדברים המייחדים אותו.

bottom of page