top of page

בניית אתר חנות מאובטחת – דגשים

עודכן: 1 במרץ 2019



בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במקרי פריצה לאתרים וגניבת מידע חסוי – בין אם מדובר בפרטי אזרחים ולקוחות, פרטים בנקאיים, סיסמאות כניסה למייל ורבים אחרים. לפיכך, אין זה פלא כי גולשים רבים עדיין חוששים לבצע רכישות באינטרנט, להיכנס לחשבונם האישי בבנק או להשאיר ולו פרט מזהה אחד במרחב הוירטואלי.

נכון, בעת בניית אתר חנות אין אפשרות ליצור אתר המוגן לגמרי בפני פריצות ואם נודה על האמת, גם אתרים ממשלתיים מאובטחים מגיעים לכותרות העיתונים לאחר שהאקר כזה או אחר הוכיח את כוחו למולם אולם עם זאת, גם בעת בניית אתר חנות בסיסית, נדרש והכרחי לספק אמצעי אבטחה בסיסיים להגנה על פרטיות המידע של החנות ולקוחותיה.


בניית אתר חנות מאובטחת אינה מותרות כי אם חובה של ממש

מרבית הפעילות ברשת היא פעילות גלויה, הניתנת לניטור והקלטה בקלות יחסית. כל אדם המעוניין בכך יכול להתחבר אל תווך תקשורת ולשכפל את המידע המועבר בו, כך שיוכל לגלות יעדי גלישה, תכנים המועברים בין גולש אחד למשנהו וכן, גם פרטי כרטיסי אשראי, סיסמאות ומידע פרטי מסווג. על מנת להסיר את האיום הזה ולאפשר גלישה בטוחה, במיוחד בעת בניית אתר חנות הרי שהעומד מאחוריה חייב לספק אמצעי אבטחה מהמעלה הראשונה, שיקנו לגולשים שקט נפשי וביטחון מלא כי פרטיהם יישארו חסויים ומוגנים.  


בניית אתר חנות מאובטחת – בטח גם אתם שמעתם על SSL

במרבית המקרים, בניית אתר חנות מאובטחת מבוצעת באמצעות מימוש פרוטוקול SSL  באתר, הנחשב כפרוטוקול המתקדם ביותר לצורכי אבטחת קניות מקוונות ומיועד להצפנת הנתונים הזורמים אל האתר וממנו. במילים אחרות – עם סיום הליך בניית אתר חנות ובעת הגלישה באתר, הנתונים המועברים בין החנות והלקוח ניתנים לקריאה רק על ידי תחנות הקצה ולא על ידי אף גורם המנסה להאזין או למשוך את הנתונים אליו (במקרים אלה, הגורם יקבל את הנתונים, אכן, אולם אלה יגיעו מג'וברשים ובלתי ניתנים לפענוח). להלן כל היתרונות של מימוש SSL בעת בניית אתר חנות :

  1. אבטחה והצפנה של כל הנתונים המועברים בין החנות והלקוח, כפי שצוין לעיל.

  2. שימוש בפרוטוקול SSL בעת בניית אתר חנות מבטיחה אימות אוטומטי של הנתונים ואישור כי הנתונים הגיעו בשלמותם אל היעד (בכך מכסה הפרוטוקול את האפשרות כי הנתונים יגיעו בצורה שגויה ושונה ממה ששולחם התכוון).

  3. קיומו של רישיון SSL באתר מבטיח ללקוח כי מדובר באתר מכובד ואמין. הוצאת תעודת SSL  בעת בניית אתר חנות אינה משימה פשוטה או זולה במיוחד ונדרשת לעבודה מול גורמים בינלאומיים המוודאים את זהות החנות והעומדים מאחוריה, זאת עוד לפני שתהליך בניית אתר חנות הגיע למימוש מלא. קל אם כן להבין אתעודת SSL מהווה אסמכתא משמעותית עבור הלקוח ורבים הם הלקוחות שלא ירכשו אף מוצר אם אינם מוצאים תעודת SSL בחנות הוירטואלית.

bottom of page