top of page

בניית אתרים תאימות דפדפנים

עודכן: 28 בפבר׳ 2019




רובנו לא מודעים לכך שברחבי העולם וגם בישראל, גולשים משתמשים בעשרות רבות של דפדפנים שונים (אם לוקחים בחשבון גרסאות שונות של אותו דפדפן) כמו אקספלורר, פיירפוקס, כרום, ספארי וכו'. כל דפדפן מציג אתרים בצורה קצת שונה, לעיתים שונה מאוד. כדי לספק חווית גלישה אופטימאלית לכמה שיותר גולשים, יש להתאים את האתר לסוגים רבים של דפדפנים.


למה חשוב להתאים אתר לדפדפנים שונים?

התאמה של אתר לדפדפנם שונים חשובה מאוד כדי לוודא שהאתר שלנו אכן נראה ומתנהג באותה צורה לא משנה באיזה דפדפן הגולש משתמש. אתר שלא נראה טוב ולא מאפשר גלישה נוחה לא יוכל לספק את הצרכים של הגולש והגולש פשוט יעבור הלאה. כשמדובר בתחום של בניית אתר לעסקים הרי שהחשיבות עולה. בניית אתר לעסקים מחייבת נוחות גלישה, עיצוב מוקפד וחווית גולש אופטימאלית.


איך מתאימים אתר לדפדפנים שונים?

חשוב לדעת שלא ניתן להתאים אתר במאת האחוזים לכל הדפדפנים הקיימים על גרסאותיהם השונות. ניתן בעזרת עבודה מאומצת של מתכנת האתר להתאים את האתר כך שהגולש לא ירגיש בהבדל בין דפדפן אחד לאחר. ההמלצות הטובות ביותר לכך מגיעות מתקן W3C. תכנות אתר לפי התקן הבינלאומי תבטיח התאמה טובה. מעבר לכך, בניית אתר לעסקים שמותאם לדפדפנים שונים תחייב את המתכנת לעבור על כל דף ודף ולכתוב קוד נקי ככל האפשר, מומלץ להימנע משימוש בעורך קוד.


בניית אתר מכירות והתאמה לדפדפנים

בניית אתר מכירות מורכבת יותר מבניית אתר רגיל וחווית הגולש חשובה מאוד באתרים אלו. בניית אתר מכירות עם מערכת חיוב, בילינג, לוגיסטיקה ומערך שליטה על פונקציות האתר חשוב שיעשה על ידי מתכנת המתמחה בכך, מתכנת שיוכל להתאים את האתר לסוגי הדפדפנים השונים.

לסיכום תאימות דפדפנים היא דבר חשוב מאוד היום בתחום של בניית אתר לעסקים. כיוון שישנם המון סוגי דפדפנים ואנו בעלי האתר לא רוצים להפסיד גולשים פוטנציאלים לאתר שלנו בגל סיבות טכניות גרידא. לכן חשוב מאוד עוד בשלב בניית חנות וירטואלית או כל אתר אחר להקפיד על תקן שיעבוד עם כל הדפדפנים.

bottom of page