top of page

בניית חנות וירטואלית כיצד להוציא את הרעיון לפועל

עודכן: 28 בפבר׳ 2019




עקרון המסחר ברחבי העולם מסתכם במדד אחד פשוט – לקנות בכמה שיותר זול  ולמכור בכמה שיותר יקר בין אם אתם משווקים מוכרים או יבואנים. היתרון בבניית אתר לעסקים כגון בניית חנות וירטואלית הוא צמצום העלויות השוטפות. הקמת חנות וירטואלית טומנת בחובה הוצאות ראשוניות וכן הוצאות בהמשך. אולם ניהול נכון של עסק אונליין בהחלט יכול לחסוך לכם עלויות שקיימות בעסק רגיל. נציג במאמר זה כמה עקרונות חשובים שיעזרו לכם לקבל החלטות נכונות בשלב של בניית חנות וירטואלית החל מאפיון ראשוני, הגדרה של יעדים ריאליים  ועד לניהול השותף. כל זה על מנת ליצור יחס גבוה של המרה בין גולשים באתר ללקוחות.


תפקידה של חנות וירטואלית

חנות וירטואלית תפקידה הוא פשוט – למכור!

מי שגולש באתר והוא מעוניין לרכוש מוצר מסוים  יכנס בדרך כלל דרך דף הבית וירצה למצוא את המוצר בזמן הקצר ביותר. כלומר ניווט כל בין קטגוריות ודפי מוצר הם הכרחיים שיהיו פשוטים וקלילים. ניווט כושל ועומס מיותר על הגולש יגרום לו לנטוש את האתר ולהגיע לאתרים מתחרים.


כל זה נכון במיוחד לאתר שמציג מאות מוצרים. ניתן לצפות שככל שיש לכם יותר מוצרים כך כל דף מוצר יהיה בסיסי יותר מבחינת תוכן. אך חשוב מאוד שגולש יוכל למצוא את המוצר בקלות. בין אם זה על ידי תיבת חיפוש. תפריט קטגוריות או לחילופין חיפוש לפי מוצג או קריטריונים אחרים. אתר טוב יציג לפחות שני סוגי חיפוש.


מה בין חנות וירטואלית לבין אתר תדמיתי

בניגוד לחנות וירטואלית אתר תדמית מטרתו ליצור רושם ראשוני ולגרום לו ליצור קשר כלומר להניע אותו לקניה אולם לא דרך מערכת סליקה באתר אלא באופן אחר.

ישנם בעלי עסק שמעוניינים לשלב בין בניית אתר מכירות לבניית אתר תדמית. שילוב זה בהחלט אפשרי אולם הוא לא תמיד יהיה מומלץ.


מה משותף הן לאתר תדמית והן לחנות וירטואלית

ניתן לראות שבשני סוגי האתר יש Call To action

אנו רוצים שהגולש באתר יבצע פעולה מסוימת. בחנות וירטואלית נרצה שהוא יבצע רכישה אונליין ובאתר  תדמית בדרך כלל נרצה שהגולש ייצור קשר. באתר תדמיתי אם כך נשים דגש על אינפורמציה ושכנוע . לעומת זאת אתר מכירתי חייב להיות שימושי ויעיל.


לאחר סיום תהליך בניית האתר חשוב ליצור מעקב על בגולשים באתר ניתן להשתמש בתוכנות חינמיות כגון גוגל אנליטיקס. חנות וירטואלית דורשת ניהול והשקעה רבה יותר מאשר אתר תדמית לשם כך ניתן ואף רצוי להשתמש במערכת לניהול תוכן שתעזור לכם לנהל את האתר ולחסוך בהוצאות על עובדים.

bottom of page