top of page

בניית חנות וירטואלית - מה כדאי לדעת?

עודכן: 28 בפבר׳ 2019




חנות וירטואלית היא חנות לכל דבר, בה מוצגים מוצרים, ישנה עגלת קניות בה מניחים את המוצרים, וקופה, בה ניתן לשלם עבור המוצרים. כל זאת נעשה תוך כדי ישיבה נוחה על הכסא בבית, ומבלי שתצטרכו לסחוב את המוצרים שקניתם, או לנסוע אל החנות. עם התפתחות האינטרנט בצעדי ענק, והפיכתו לכלי שימושי בחיי היום יום של מגוון רחב מהאוכלוסייה, בארץ ובעולם, הבינו בעלי עסקים רבים את היתרונות הקיימים בבניית אתר מכירות באינטרנט.

בניית חנות וירטואלית דורשת הבנה של מספר מושגי יסוד, וחשוב שהיא תיעשה בצורה מקצועי ואיכותית, על ידי מביני דבר.


מתחילים באפיון מסיימים בעיצוב

רבים סבורים, כי בניית חנות וירטואלית היא קלה ופשוטה. למעשה, כל אחד יכול לבנות חנות וירטואלית. והשאלה הנשאלת היא האם תרצו אתר מכירות שרמתו תהיה פחות מבינונית, וישדר חוסר אמינות, או שתעדיפו חנות וירטואלית שיהיה מהנה להיכנס אליה, ובעיקר לרכוש ממנה את המוצרים שלכם. לכן, אם  אתם חושבים על בניית חנות וירטואלית, שתהיה איכותית, מקצועית, ידידותית למשתמש ומעוצבת להפליא, תצטרכו להשתמש בחברה מקצועית שפיתוח ובניית אתרים הוא התחום שלה. להלן מספר נושאים שחשוב לדעת, לפני בניית חנות וירטואלית:

  1. אפיון החנות- מה המסר שאתם רוצים להעביר בחנות הוירטואלית? האם אתם מעוניינים לקדם מוצר אחד בלבד, או מספר מוצרים? האם המוצרים שלכם פונים לקהל יעד המורכב מבני נוער? אם כן, העיצוב כולו יצטרך לדבר אל ליבם, כמו גם שימוש בסלוגנים המדברים בשפה שלהם.

  2. פיתוח- לאחר שהבנתם מה הצרכים, חשוב להגדיר באיזה אופן ייבנה האתר. האם אתם רוצים אתר מדף, שזוהי תוכנה אותה ניתן לרכוש ולבצע בה אדפטציות שונות לפי הצרכים שלכם, או שמא אתם רוצים פיתוח בהתאמה אישית וייחודית רק לכם. חשוב לדעת, כי בניית חנות וירטואלית, כדאי לפתח בהתאמה אישית. הסיבה לכך היא בטיחות מירבית של האתר, במיוחד כאשר קיימת בו מערכת סליקה, המשמשת לחיוב כרטיסי אשראי. בניית אתר מכירות בהתאמה אישית, על ידי חברה מקצועית, המתכננת עבורכם את האתר, ומפתחת אותו, מבטיח האתר שאינו ניתן לפריצה, וגם ייחודי ואישי ומשקף אתכם לחלוטין.

  3. עיצוב- חשוב לדעת לפני בניית אתרים מה הסגנון המועדף עליכם, ובעיקר מה הסגנון שיתאים לקהל היעד שלכם. מעצב מקצועי יוכל לתת הדגשים והסברים, מדוע חשוב עיצוב כזה או אחר, על פני משנהו.

שלב העיצוב הוא הארוך מכולם, וקחו זאת בחשבון. שלב זה דורש ידע טכנולוגי, וכן חשיבה יצירתית ושונה.


דברים נוספים שכדאי לדעת

עבור חברה המתמחה בבניית אתרי מכירות, כל אתר הוא מאתגר וחדש, וככל שהוא מורכב יותר, הוא מאתגר יותר עבור החברה המקצועית. אם תרצו להוסיף לאתר שלכם פורום או צ'אט, מפות מקוונות וקופה רושמת, יהיה כרוך הדבר בפיתוח מתוחכם, ומקורי יותר.

ולבסוף, חשוב לדעת כי כל תהליך של בניית אתרים מלווה בשגיאות מערכת, וכי השלבים הראשונים בפיתוח עוברים בדיקות חוזרות ונשנות למניעת באגים. לא קיים אתר שנבנה מושלם וללא שגיאות במהלך הפיתוח, והדבר מזכיר מאד בנייה של חנות פיזית, כאשר על הדרך נקרות תקלות, אותן יש לתקן.

bottom of page