top of page

בנית אתר אינטרנט נגיש

עודכן: 1 במרץ 2019




אנשים בעלי מוגבלויות הם חלק מאיתנו. כיום, באמצעות הטכנולוגיה ההולכת ומתפתחת ללא הפסקה, מצליחים להשתלב אנשים אלה בחיי היום יום כמעט באופן מלא. גם ברשת האינטרנט קיימת מודעות ורצון להגיע אל בעלי מוגבלויות ולאפשר להם לגלוש, וכיום מוקמים יותר ויותר אתרי אינטרנט נגישים עבורם. בנית אתר נגיש שונה מבנית אתר רגיל והיא למעשה מאפשרת לבעלי מוגבלויות שונות לגלוש באתר בנוחות ולהשתמש בו, ללא עזרה מגורם אחר.


בנית אתר נגיש – שירות חשוב לקהילה

בנית אתר נגיש הינה ללא ספק שירות חשוב ובעל משמעות רבה עבור בעלי מוגבלויות למיניהם. בעוד כל אדם יכול לגלוש מתי שרק ירצה ולקבל כל מידע בו הוא מעוניין בכל תחום, עבור בעלי מוגבלויות מדובר במשימה קשה ומורכבת יותר. באמצעות בניית אתר נגיש, יכולים גם בעלי מוגבלויות לגלוש ברשת ככל הגולשים ולקבל למעשה כל מידע או שירות הנחוץ להם.


בנית אתר נגיש הינה בעלת חשיבות גדולה עבור בעלי המוגבלויות, מהסיבה הפשוטה שהיא מאפשרת להם לגלוש ברשת ולהתמצא בה כמו כולם ותורמת לתחושת השוויון שלהם בחברה. בנוסף, לבניית אתר מסוג זה יתרון חשוב עבור בעלי האתר, שלמעשה נחשפים ללקוחות פוטנציאליים נוספים, בעלי מוגבלויות, שקרוב לוודאי ללא האתר הנגיש, לא היו נחשפים אליהם. מסיבה זו ומתוך ערך חברתי, בעלי עסקים רבים בוחרים לבנות את האתר שלהם כנגיש ולהפוך אותו לבעל ערך עבור כל סוגי האוכלוסייה.


בנית אתר נגיש – מה זה אומר?

בנית אתר נגיש מתבצעת על ידי חברה מקצועית לבניית אתרים, המתמחה בתחום, וכוללת מספר פרמטרים, אשר מאפשרים למעשה לבעלי מוגבלויות להשתמש באתר בקלות ובנוחות. כך לדוגמה, אתר נגיש מאפשר לגולש לעבור בין הדפים ולחזור בקלות יתרה ומבלי לאבד מידע במעבר בין הדפים. בנוסף, תהליך בנית אתר נגיש שם דגש על טקסט אחיד, ברור ובגודל קריא. בנוסף, פעמים רבות באתרים נגישים ישולבו תמונות, שיקלו על הבנת המידע.

כיום קיימות מגוון טכנולוגיות ייחודיות, אשר מאפשרת בנית אתר נגיש, כך לדוגמה: הסבר קולי עבור לקויי ראייה, סרטונים הניתנים לתפעול ודפדוף קל, לחצנים גדולים במיוחד, אותיות המוגדלות עם נגיעת העכבר בהן ועוד.


לטקסטים באתרים נגישים חשיבות רבה. בנית אתר נגיש תכלול טקסטים ברורים, לא מסורבלים, כותרות גדולות, קצרות ותמציתיות, ולמעשה כל מה שניתן, על מה שהטקסטים יהיו מובנים לכמה שיותר בעלי מוגבלויות.

איך יודעים איזה אתר נגיש ואיזה לא? אתר נגיש יציג בדף הבית שלו "תו אתר נגיש", המודיע כי מדובר באתר נוח, פשוט ובעל גישה לגלישה על ידי כל ציבור בגולשים, בייחוד עבור בעלי מוגבלויות שונות. אתר בעל תו כזה ללא ספק יתפוס לו מקום של כבוד ברשת, יקבל תדמית חיובית, אוהדת ואמינה, לצד מתן תרומה חשובה מאוד לקהילת בעלי המוגבלויות.

bottom of page