top of page

כל אחד חולם להרוויח כסף בלי לצאת מהבית

עודכן: 1 במרץ 2019




המחשב האישי, היום יותר מאי פעם, הוא כלי מרכזי בחיי האנשים. אחת הסיבות לכך היא האפשרות לבצע באמצעותו מסחר אלקטרוני בשלל תחומים. מסחר אלקטרוני מאפשר ביצוע עסקאות מכל הסוגים באמצעות תקשורת מחשבים, בלי לצאת מהבית. מסחר אלקטרוני מאפשר היום לסחור במניות, להזמין סחורה, לרכוש שירותים ואפילו לבצע את הקניות במכולת בלי לצאת מהבית. מה צריך בשביל מסחר אלקטרוני כזה? רק את התוכנות המתאימות.


אנשים חוששים ממסחר אלקטרוני

ראשית חשוב להבין כי מסחר אלקטרוני הוא עניין אשר הולך ונטמע בכל מקום וככל שחולף הזמן נראה כי אין אדם בעולם אשר לא ביצע מסחר אלקטרוני בשלב זה או אחר של חייו. מובן כי מדובר בהגזמה, באשר לרוב אוכלוסיית העולם עדיין אין מחשב, אולם בקרב המדינות המפותחות ככלל, מסחר אלקטרוני הוא דבר נפוץ ביותר. אנחנו חים בעידן בו ניתן לקנות חלב במכולת באמצעות מסחר אלקטרוני וגם להזמין סרטים או לסחור במניות והכל בלי לצאת מהבית. יחד עם זאת, כמו בכל סוג מסחר אחר, גם עם מסחר אלקטרוני צריך לדעת להיזהר מפני מזימות ומרמות שונות. מסחר אלקטרוני איננו כל כך פגיע כפי שניתן היה לחשוב, וכיום ניתן לבצע מסחר אלקטרוני בביטחון יחסי.


עד כדי כך מסחר אלקטרוני הוא בטוח שאפילו בנקים מאפשרים לעצמם לבצע עסקאות באמצעות מסחר אלקטרוני ללא מגע אדם. אנחנו מתקרבים אל עידן שבו הכסף כלל לא עובר מיד ליד, אלא קבצים עוברים באמצעות מסחר אלקטרוני ממחשב אל מחשב ובכך תמה והתבצעה העסקה.


חשיבה קדימה – בניית אתר שמאפשר מסחר אלקטרוני למשתמשיו

אם אתם מתכננים לבנות אתר אינטרנט, הרי שאתם צריכים לחשוב על כך אפשרות לבצע באמצעותו מסחר אלקטרוני עם הלקוחות (המשתמשים שלכם). אמת, לא כל מי שבונה אתר בונה אותו כדי להרוויח ממנו כסף. רבים מאיתנו בונים אתר רק כיוון שאנחנו רוצים דריסת רגל באינטרנט או שיש משהו שאנחנו רוצים להגיד לעולם, אולם גם כך באמצעות תוכנות שמאפשרות את המסחר האלקטרונינוכל, למשל, לקבל תרומות שיאפשרו לנו להמשיך להחזיק את האתר ואפילו לגבות כסף באמצעותו לעניינים אחרים כמו קידום מטרות חברתיות ועוד. כל אלה ניתנים לעשייה באמצעות חשיבה נכונה.


אתרים רבים הקיימים היום מבצעים את ההסבה מהמסחר הישן אל המסחר האלקטרוני. הזמינות של האתרים והנוחות בביצוע העסקה הם פרמטרים אשר מקלים על לקוחות לבצע את העסקאות וטומנים בתוכם פוטנציאל עסקי עצום: הן בתחום ה- B2B, כלומר העסקאות הסיטונאיות בין עסקים והן בתחום ה-B2C, קרי עסקאות קמעונאיות בין סוחר לצרכן. הגמישות הרבה והנוחות מהווים כלי המאפשר עוד דרך לשווק את המוצרים. דרך זולה, נוחה וזמינה. אפשר היה לבקש משהו טוב יותר מזה בשביל לאפשר את הפעילות הכלכלית?

bottom of page