top of page

כל מה שרצית לדעת על בניית אתר בחינם

עודכן: 1 במרץ 2019




אתר אינטרנט הוא דרך מעולה לשתף רעיונות ומחשבות שיש לכם. אמת, רבים מאיתנו מסתפקים בשיתופים בפייסבוק, אולם אתר אינטרנט משלכם מציע לכם הרבה יותר אפשרויות מאשר השיתופים בפייסבוק. הוא מציע לכם עמוד שאתם – ורק אתם שולטים עליו. כיום ניתן למצוא הרבה מאוד כלים שמאפשרים בניית אתר בלי להוציא שקל אחד, כולל דומיין. מה זה דומיין, אתם שואלים? הנה הדברים שאתם צריכים לדעת.


קורס בניית אתר אינטרנט 101

אחד העקרונות של עיצוב ממשקי משתמש במחשבים גורס כי הוא צריך להיות אינטואיטיבי. בגלל בנייה כזאת, בעצם מי שמרשה לעצמו קצת "לשחק" עם הממשק מגלה כי לרוב הוא יודע מה צריך לעשות ומתי ואגב כך לומר להשתמש במחשב בקלות. אתרים באינטרנט הם דומים. לא צריך קורס בניית אתר אינטרנט בשביל להתחיל. ישנם שלושה דברים עיקריים שצריך שיהיו לכם בשביל בניית אתר משלכם: אחסון על גבי הרשת, דומיין והאתר עצמו.


האחסון הוא אירוח בעצם של האתר שבניתם על גבי שרת המחובר כל הזמן לרשת. אחרת, כל מה שלא תכתבו ותעלו יוכל להיות זמין רק כאשר המחשב שלכם דלוק ומחובר לרשת. הדומיין הוא הכתובת. כאשר אנחנו מציבים בשורת הכתובת בדפדפן את שם האתר – זהו למעשה הדומיין. ניתן לרכוש דומיין במחירים נמוכים למדי לשנה. כל שעליכם לעשות הוא לחפש את הדומיין שאתם רוצים ולוודא שהוא פנוי ואח"כ לקנות אותו מהחברות המספקות דומיינים. ישנן לא מעט חברות המציעות גם סאב-דומיינים בחינם (סאב דומיין הוא כתובת בתוך דומיין. למשל אם יש לי אתר שנקרא hosting.co.il, הרי שסאב דומיין בו יכול להיות me.hosting.co.il – מי שיקליד את הכתובת האחרונה בשורת הדפדפן יגיע אל האתר שלי.


מלבד שני אלה מגיע האתר עצמו. בניית אתר אינטרנט הייתה מטלה די מסובכת בעבר. אמנם לא היה צריך יידע בתכנות, אבל היה צריך יידע בשפת HTML, שהיא אמנם פשוטה, אך לא כולם רוצים להתעמק בתגיות השונות ובשביל בניית אתר באמצעות HTML שייראה טוב וייחודי היה צורך בידע מעמיק. כיום ישנם אתרים רבים המציעים לכם תבניות של בניית אתר אשר מאפשרות לכם להעלות אתר ברמה מקצועית ממש. אתרים רבים כאלה מציעים את השירות בתמורה לכך שעל האתר שלכם יוצגו פרסומות, אולם ישנם גם אתרים המציעים אחסון חינם בלי להכניס פרסומות בכוח לאתר שלכם. כל שעליכם לעשות הוא לחפש.


כיום, בניית אתר איננה עוד מטלה מסורבלת ומסובכת. כיום ניתן לבצע בניית אתר תוך פחות מיום אחד. כמובן, כי ככל שאתם רוצים בניית אתר ספציפי על פי רעיון מאוד מסוים הדורש פיתוח תכנה לצורך כך, הרי שתצטרכו להיעזר לצורך בניית אתר כזה בשירות מקצועי. בניית אתר היא הדרך שלכם להשיג דריסת רגל בעולם האינטרנט. ההמלצה שלנו, נסו ללכת על בניית אתר – התנסו בזה ולמדו באמצעות בניית אתר את התחום.


הבנת הנושא רק תתרום לכם בעתיד כאשר תדרשו לבנות אתר מקצועי, וכשתחליו לעשות זאת תפנו לחברה רצינית כגון מאיה ויז'ן ותוכלו לאפיין ולדעת בדיוק מה הדרישות שאתם רוצים עבור האתר שלכם.

היום שהגלישה בטלפונים ניידים הפכה להיות נפוצה מאוד חברת מאיה ויז'ן מאפרשת לכם לבנות אתרים לאייפון, אתרים לאנדרואיד, ואפליקציות לאייפון

bottom of page