top of page

למה לא בנית אתר עדיין?

עודכן: 1 במרץ 2019




אם עוד לא בנית אתר אינטרנט משלך, צריך לשאול מדוע. אנחנו חיים בעידן שבו כמעט לכל אחד דריסת רגל באינטרנט. אם בעבר מי שלא היה מופיע בספרי הטלפונים לא היה קיים, היום אם עוד לא בנית אתר אתה או את לא קיימים. בנית אתר כיום היא מטלה פשוטה למדי אשר איננה דורשת לא משאבים רבים ולא יותר ידע טכני. ישנן לא מעט דרכים המאפשרות לבנות אתר גם בלי להוציא שקל (מלבד חיבור לאינטרנט, שאם אתם קוראים את המאמר הזה כנראה שכבר יש לכם)


אז למה לא בנית אתר עדיין?

כן. אני שואל אותך: למה לא בנית אתר עדיין? אם יש לך מה לומר, יש לך רעיון או שאת/ה רק רוצה לאחד את כל חברי הכיתה או המסלול באוניברסיטה כדי לדון ולשתף חומרים אחד השני – זה הרי נורא פשוט. אם עוד לא בנית אתר – זה הזמן לעשות את זה. האינטרנט ממשיכה להתקדם בקצב מדהים. מדי יום נוצרים אלפי אתרים חדשים ברחבי העולם. הרשת ממשיכה לגדול ולהתרחב וזה אומר שהולך ונהייה צפוף. ככל שתמתינו יותר עם בנית אתר האינטרנט שלכם כך יקשה על המשתמשים הפוטנציאליים – קהל היעד שלכם למצוא את האתר שלכם. ככל שתחכו יותר זמן, הרשת נהיית צפופה. מישהו עוד יתפוס לך את הרעיון ובסוף רק תוכל/י לספר איך –כמעט– בנית אתר אינטרנט בדיוק כזה, ואיך שלך היה הרבה יותר מוצלח ומצליח. בודאי.


איך לגשת אל בנית אתר אינטרנט?

אם החלטתם שזה הזמן ואתם רוצים ללכת על בנית אתר אינטרנט, הרי שצריך, כמו תמיד, מחשבה תחילה. צריך להתחיל מרעיון. אם נתמקד למשל ברעיון שהוצע לעיל של אתר מסלול, שירכז את כל המסלול שלכם באוניברסיטה ויאפשר לסטודנטים לדבר, לחלוק, לשתף ובעצם – לקיים קהילה אינטרנטית קטנה – הרי שצריך שיהיו בו פונקציות מתאימות. בנית אתר כזה מצריכה שיהיו בו עדכונים שוטפים על הקורסים, אפשרות להורדת קבצים (וגם העלאתם) ואולי הכי חשוב – פורומים נוחים ואטרקטיביים שיאפשרו לסטודנטים לתקשר בינם לבין עצמם.


אתר כזה, יכול להתבסס על אתרים המציעים תבניות מוכנות של פורומים שיאפשרו את כל זה. אם אתם מעדיפים לבנות אתר משלכם לגמרי – הרי שאתם יכולים להוריד ולהתקין על גבי שרת אחסון פורומים חינמיים המוצעים ברשת. פורומים אלה הם פשוטים מאוד להתקנה (ויש הסברים ממש נוחים כיצד לעשות זאת) ואפשר להשיג פורומים שימושיים ביותר בחינם ואפילו כאלה שאין בהם פרסומות. אם אתם מעדיפים, אתם יכולים אפילו לרכוש דומיין בעלות מאוד נמוכה (לפעמים אפילו אפשר למצוא סאב-דומיין בחינם) כך שהסטודנטים יוכלו להגיע ישירות אל הדף של המסלול, בלי לעצור בדרך בעוד תחנות. נראה כי היום אפשר למצוא הכל באינטרנט – כולל אתרים שמאפשרים בניית אתרים. ממש inception של אתרים.

bottom of page