top of page

מגמות בשוק הדפדפנים

עודכן: 1 במרץ 2019




המאבק והתחרות העצומה שהתפתחה בשנים האחרונות בין החברות השונות הנלחמות על כל גולש גורמת לכל חברה להוציא סוגי דפדפנים, והופכת את השוק להרבה יותר מעניין, כמובן שהגולשים הם המרוויחים, אך מנגד חברות בניית אתרים ובעלי האתרים סובלים רבות מהצורך להתאים כל אתר לכל דפדפן הקיים בשוק.

עד לפני כמה שנים הכל היה קל ופשוט. בכל התקנה של windows היה אוטומטי מותקן דפדפן explorer וכולם היו מרוצים.וכמובן מיקרוסופט היו הכי מאושרים, ולמי שזוכר מיקרוסופט נתבעה בטענה למנופול בשוק הדפדפנים, עד היום דפדפן אקספלורר מחזיק בנתח השוק הגדול ביותר, הערכות טוענות שלמעלה מ 50% מהגולשים עדיין משתמשים בשירותיו של ה explorer, אך בשנים האחרונות השוק נפתח לרווחה וכיום מכיל כבר עשרות דפדפנים שונים. שניים מתוכם מאיימים ונוגסים נתח משמעותי מהדומיננטיות של האקספלורר:

מוזילה פיירפוקס

וגוגל כרום

למה חשוב להתאים את האתר שלנו לדפדפנים השונים ?

התאמת אתרי אינטרנט לדפדפנים שונים, הינה אחת המלאכות המורכבות והסזיפיות ביותר,  כאשר זה מגיע לפיתוח ובניית אתרי אינטרנט. אתרי אינטרנט שנבנים בסטנדרט גבוה ובהתאם לקודים המקובלים, מבטיחים מידה רבה של עקביות בדפי האתר. בייחוד לא דפדפנים ישנים, אשר מצליחים לא פעם להפתיע מתכנתים בפרשנות שלהם את קוד ה XHTML/CSS. למרות זאת, עלינו לוודא שרוב הגולשים אכן יוכלו להיכנס לאתר ולהשתמש בו  וכן יוכלו לראותו בצורה נכונה וללא שגיאות .

על מנת לוודא הצגה דומה בדפדפנים השונים, עלינו לוודא זאת בגרסאות שונות. וכן בפרמטרים נוספים המשפיעים על התצוגה כגון:

  • בדיקה בדפדפנים שונים  (מוזילה, אינטרנט אקספלורר, אופרה, ספארי ודפדפנים ניידים)

  • בדיקה ברזולוציות מסך שונות ובהתאמה למסכים רחבים

  • בדיקה במערכות הפעלה שונות  (Mac OS, Linux, Win)

בדיקת המצבים יכולה להיות מהירה, אולם על מנת שתוכל לבדוק זאת, תצטרך מספר מערכות הפעלה, מספר רב של תוכנות ויותר מסוג של  מסך אחד.

אפשרי גם לבצע בדיקת דפדנים מבלי להוריד ולהתקין את כל הדפדפנים על המחשב שלך , ניתן לגלוש לאתר זה ולראות כיצד נראה אתרכם בדפדנים השונים: http://browsershots.org/

במידה ומצאתם בעיה זה הזמן לפנות לחברה שבנתה לכם את הקוד ולבקש את שרותיה להתאמת האתר לדפדפן החדש .

בהצלחה 

bottom of page