top of page

מה הופך אתר מסחר אלקטרוני למוביל בתחומו?

עודכן: 1 במרץ 2019




רשת האינטרנט כבר יותר מעשור משמשת כחנות וירטואלית לכל דבר ומציעה אתרי מסחר אלקטרוני המאפשרים לגולשים לבצע עסקאות רכישה בהיקפים שונים. אתרי מסחר אלקטרוני קיימים ברשת בכמות עצומה, חלקם קטנים יותר, חלקם גדולים יותר, ומציעים מגוון ענק של מוצרים ואפשרויות רכישה. אך לא כל אתר כזה יצליח כמו האחר. אתר אחד יכול לייצר כמות רכישות בהיקף גדול בהרבה מאתר דומה אחר. מה הופך אתר מסחר אלקטרוני למוצלח ואפקטיבי? על כך ננסה לענות במאמר הבא.


מסחר אלקטרוני יעיל – קווים מנחים

קיימים מספר קווים מנחים, ליצירת אתר מסחר אלקטרוני מוצלח ומניב:

  • מדיניות ואסטרטגיית מכירה – מסחר אלקטרוני נתפס לעתים בעיני גולשים כלא בטוח. לכן, חשוב מאוד כי האתר ישדר אמינות בכל תחום ובכל שלב. פרסום מדיניות שירות לקוחות, מחירים הוגנים, מוצרים מגוונים, אפשרויות זמינות ליצירת קשר עם החברה, הצגת מידע מדויק ותמציתי אודות המוצרים המוצעים למכירה, אבטחת מידע מקצועית – כל אלה יבטאו מקצועיות ואמינות.

  • ניהול קטלוג נכון – כל אתר מסחר אלקטרוני מציע קטלוג מוצרים, ממנו יכול הגולש להתרשם מגוון המוצרים השונים המוצעים למכירה. חשוב מאוד כי קטלוג המוצרים יהיה נוח ופשוט לשימוש. חשוב לבצע חלוקה נכונה של המוצרים לקטגוריות, על מנת להקל על הגולש למצוא את המוצר לו הוא זקוק. בנוסף, חשוב כי קטלוג המוצרים יכיל מידע מפורט לגבי המוצר, השוואה מול מוצרים דומים, תגובות גולשים לחוויית השימוש במוצר וכדומה. בנוסף, חשוב כי הקטלוג יכיל מנגנון חיפוש חכם וזמין, אשר יסייע לגולש למצוא את המוצר הרצוי בקלות.

  • אופן התשלום – לתהליך הרישום לאתר ואופן התשלום עבור המוצרים בו חשיבות רבה. אין זה משנה כמה האתר יהיה מאובטח, מסחר אלקטרוני עדיין מרתיע חלק מהגולשים. לכן, מומלץ לאפשר לגולש למלא רק את הפרטים ההכרחיים לצורך הרכישה ולא לבקש פרטים שאינם נחוצים או מעבר. מומלץ כי הלקוח יקבל תוך כדי תהליך הרכישה מידע רלוונטי לגבי אבטחת המידע באתר וכדומה. חשוב להציע לגולש מגוון אפשרויות רכישה וכמו כן אפשרויות למשלוח המוצר, משלוח באריזת מתנה ועוד. כמובן, שלקראת סוף תהליך הרכישה, חשוב מאוד לספק ללקוח מסמך עם כל פרטי ההזמנה ואפשרות לאשר את ההזמנה. לבסוף יקבל הלקוח את כל נתוני ההזמנה שלו עם מספר עסקה, שישמש אותו בכל פניה או בעיה.

  • שירות – השירות באתר מסחר אלקטרוני הוא חשוב ביותר. גם בחנות רגילה, אם השירות לא יהיה לשביעות רצון הלקוחות, הם לא יחזרו אליה. אותו הדין לגבי אתר מסחר אלקטרוני. מדובר למעשה בחנות לכל דבר ולכן השירות חייב להיות ללא דופי. האתר צריך לספק שירות לקוחות זמין, תפעול וניהול מלאי יעיל, שיהפכו את חווית הקנייה של הגולש לקלה ונעימה.

bottom of page