top of page

מהם המרכיבים החשובים החייבים להיות באתר חנות אונליין

עודכן: 28 בפבר׳ 2019




מיום ליום החוזק של נוכחות האינטרנט בחיי היום יום שלנו גדלה למימדים בלתי נתפסים, אנחנו עושים הכול ממש כמעט הכול דרך האינטרנט, מחיפוש פשוט בכל אפיון מילות מפתח אנחנו רואים שגם בישראל שהינה מדינה קטנה יחסית מבחינת אוכלוסיה אין כמעט מילות חיפוש שאין בהן תחרות וביקוש גבוה, וכך גם גדל השימוש בכרטיסי אשראי באינטרנט, אנחנו נוטים יותר ויותר לתת אמון באתרי מכירות גם אם הם לא של חברות גדולות וידועות ולרכוש מוצרים, וכמעט תמיד האמון אכן משתלם ונחנו מצליחים לרכוש מוצרים טובים במחירים זולים מאשר בחנויות עצמן, ולרוב אנחנו גם מבצעים רכישה מוצלחת יותר שמגיעה עד הבית.


תרבות הצריכה עוברת ומתנהלת יותר ויותר  בתוך רשת האינטרנט ובמסגרת המגמה המתרחבת  הזו בניית אתר מכירות הופכת יותר ויותר רלוונטית ומשתלמת.

אם נלך לרכוש דאורדונט מאחד מחנויות הפארם הקיימות בארצנו נגלה שהושקעה מחשבה רבה בעיצוב החנות וסידורה בסדר מסוים, לוגי חשיבתי פרופר למכירות.

המעצבים חישבו את תנועת הקונה בתוך החנות ומכוונים אותנו לפי צבעים וריחות כדי לשכנע אותנו לרכוש עוד משהו בדרך חוץ מהמוצר המקורי שעבורו נכנסנו לחנות מלכתחילה, ולרוב כמעט כל קונה נכנס למטרה מסוימת ובסוף לא מבין איך הוא קנה כמעט בחיר כפול ממה שחשב להשקיע מלכתחילה.

חשוב שנבין שגם בבניית אתר חנות אונליין יש וצריך להיות סדר לוגי ושימוש באייקונים ומושגים זהים שכל בוני האתרים משתמשים בהם.


להלן סקירה של כמה מרכיבים אלה:


חלון הראווה: אחת הבעיות הקשות של אתרי אינטרנט היא אחוזי נטישה גבוהים, ערכו סקר וגילו שגולש נכנס לאתר ולא מוצא את מבוקשו תוך 7 שניות לכל היותר הוא נוטש את האתר, בחנות אמיתית נמצא חלון ראווה ואז נכנס לחנות, באתר עמוד הבית הוא חלון הראווה, לא תמיד נוכל ממש לרכוש כבר שם את מבוקשינו אבל תמיד אנחנו חייבים למצוא את מבוקשינו כבר שם, או לכל היותר מוצר מאותה משפחה וקישור קל ופשוט למוצר הרצוי.


עגלת הקניות: כמעט תמיד אנחנו רוצים לרכוש יותר ממוצר אחד וגם אם לא אנחנו נציע ללקוחות שלנו עגלת קניות שתשפר את איכות הקניה שלהם, לרוב כאשר לקוח ירכוש מוצר המוצר יתווסף לעגלת הקניות, אך נאפשר לו להמשיך ולגלוש ולראות עוד מוצרים .


קופה: גם כאשר הגולש/ הלקוח יחליט כי הוא סיים את הקניות באתר וירצה לגשת ולשלם אנחנו ננסה "לדחוף" להציע לו מוצר נלווה אשר יכול לעניין אותו, ממש כמו המסטיקים או המוצרים שהקופאי בחנות או בסופר מציע לך או כפי שהיום נהוג לקרא לזה "אפשר להציע לך מבצעים".


קניה מהירה: חשוב לא לעייף את הגולש ולהביאו בכל זאת להכנסת פרטי כרטיס האשראי, אם נלאה אותו במעבר מיותר של עמודים, עוד עמוד עם מילוי טפסים ועוד עמוד ועוד אחד הסיכוי הוא גבוה מאוד שאנחנו נאבד אותו גם בשלב שהוא כבר סגור כביכול על הקנייה, זכרו והיזהרו אף פעם לא מאוחר מדי להתחרט.


תודה שרכשת אצלנו: זו אחת הטעויות הנפוצות ביותר והקריטיות ביותר, לקוח שקנה ולא מצאנו את הזמן להודות לו על כך יכול להיות ולא נראה אותו בעתיד, לכן כפי שהקופאי אומר לך תודה שקנית אצלנו, כך גם אנחנו צריכים להציג לו Thank you page ואף לשלוח לו מייל עם פרטי הקנייה ותודה מראש.

אז שיהיה לכם בהצלחה, ובנייה מהנה.

bottom of page