top of page

מהם השלבים בהקמת חנות וירטואלית?

עודכן: 28 בפבר׳ 2019




ניתן לחלק את השלבים העיקריים בהקמת חנות וירטואלית לשניים - תכנון וביצוע. כמו בכל דבר שקשור אל בניית אתרים, גם בעת הקמת חנות וירטואלית חשוב לשמור על סנכרון מלא בין התכנון והביצוע. לא ניתן לבצע בניית אתרים ללא תכנון מוקדם, וכבר בשלב התכנון כדאי לחשוב כיצד יתנהלו האתר בפועל. הסיבה בגללה כדאי להשקיע בחנות וירטואלית ברורה: בשנים האחרונות הפך הנושא של בניית חנות וירטואלית לחלק בלתי נפרד מגישת השיווק של עסקים רבים. אם בעבר נהגו רק החברות הגדולות בעולם להציע ללקוחות שלהם חנות וירטואלית, הרי שכיום ובעזרת התפתחות טכנולוגית מרשימה ישנו דגש רב וייעודי על בניית אתרים המאפשרים רכישות אונליין.


ההבדל בין בניית אתרים רגילה לבניית חנות וירטואלית

בשלב התכנון צריכים בעלי האתר והחברה המופקדת על בניית חנות וירטואלית לאפיין את הרכיבים העיקריים. הגדרת קהל היעד, פלח השוק, מבנה האתר, נתיבי הקישורים ותכנון ממשקי ניהול אטרקטיביים הם חלק חשוב בתכנון ולעיתים הם בלתי ניתנים להחלפה. כדאי לערב אנשי מקצוע בשלב התכנון ולא להתפתות לקבל את כל ההחלטות לבד. זכרו כי תכנון חנות וירטואלית כולל גם אלמנטים אסתטיים, גיבוש קונספט ובניית תסריטי פעולה של החברה מול הלקוחות הפוטנציאליים.


חווית רכישה מוצלחת ובטוחה

גם בשלב הביצוע ישנן שאלות שצריכות לקבל מענה. כמו בעת בניית חנות רגילה, גם במהלך בניית חנות וירטואלית חשוב לפתח את חווית הרכישה של הגולש. בעת הביצוע נערכות בדיקות לממשקי הניהול, מפותחות אסטרטגיות שיווק וקידום, מתבצעת התאמה טכנית לדפדפנים השונים ומושם דגש על אופטימיזציה של האתר אל מנועי החיפוש. לבסוף, בניית חנות וירטואלית מסתיימת רק כאשר נבחנות כל אופציות הרכישה ונבדקת אבטחת מידע מוחלטת.


שלב הביצוע כלומר בניית חנות וירטואלית או בניית אתר לעסקים הוא השלב של חברה לבניית אתרים. חברות מקצועיות ידאגו שכל הפרמטרים החשובים בבניית חנות וירטואלית יעבדו כמו שצריך החל מדף הבית עד לדפי המוצר. בצד של השרתים חשוב לדאוג שהאכסון יהיה טוב ויעיל ושעגלת הקניות היא קלה ופשוטה לקנייה. בסופו של דבר חוויית קניה של לקוח בחנות וירטואלית חייבת להיות קלה ופשוטה שאם לא כך הלקוח יעבור לאתר אחר.


דבר נוסף שהוא מאוד חשוב הוא קידום ופרסום של האתר שלכם באינטרנט. לפני שמתחילים להשקיע כספים בקידום האתר חשוב שתיצרו לאתר שלכם ערך מוסף כלשהוא . זה יכול להיות מוצרים ייחודיים שרק אתם מוכרים, מחירים זולים במיוחד או את מגוון המוצרים הכי גדול. לאחר מכן כדאי לפרסם את האתר ואף לקדם אותו במנועי חיפוש.

לסיכום בניית אתרים באינטרנט כגון בניית חנות וירטואלית מחייבת אותנו לתכנן אותו מראש. חברה לבניית אתרים תעבוד ביחד אתכם על מנת שהאתר שלכם יעבוד בצורה הטובה ביותר

bottom of page