top of page

מסחר אלקטרוני ברשתות חברתיות – תעשו לייק !

עודכן: 1 במרץ 2019




האם יש לעסק שלכם עמוד בפייסבוק ? ערוץ ביוטיוב ? משתמש בטוויטר ? כמה ישויות בעולם הוירטואלי יש לעסק או למוצריו ועד כמה אלה מעודכנים, פעילים, מושכים אליהם אוהדים חדשים מדי יום ותורמים לעמידה ביעדים שנקבעו עבור הליכי השיווק האינטרנטיים ? מחקרים שנערכו לאחרונה מעלים כי בעלי עסקים רבים יותר ויותר פועלים לשילוב מסחר אלקטרוני ברשתות חברתיות, מגדילים את תקציבי הפרסום ואת הכוח האדם שהם מייעדים להקמה ותפעול של ערוצים אלה אולם עד כמה באמת יעילות הרשתות החברתיות להגברת המכירות, ליצירת מסחר אלקטרוני פעיל יותר עבור העסק ולהגדלת הכנסותיו ?


כיצד משולבים אספקטים של רשתות חברתיות באתרי מסחר אלקטרוני ?

אחד השלבים המשמעותיים בהתפתחות מסחר אלקטרוני היה שילוב אספקטים ומאפיינים של רשתות חברתיות באתרי קניות וירטואליותובפלטפורמות המסחר. במרבית המקרים, נעשה שימוש באחת הרשתות החברתיות המובילות שהוזכרו לעיל, במגוון דרכים ופעילויות – לעיתים פועל האתר לקשר בין רוכשים שונים של אותו המוצר, ישנם מי שמזמינים את הגולשים לדווח ולספר אודות רכישת המוצר וחוויית השימוש בו וישנם מי שמוסיפים לאתרי מסחר אלקטרוני אלמנטים אחרים הלקוחים מתחום הרשתות החברתיות, דוגמת אפליקציות מיקום הקשורות למוצר, משחקים, תמונות ומדיה ועוד רבים.

אתרים אלה פונים בדרך כלל לקהל היעד של גולשים בני 30 לכל היותר  ופועלים לתגמל את הגולשים בעבור התוכן שהם מייצרים עבור האתר. כמובן שאין להשלות את עצמנו – בסופו של דבר המטרה של אתרים אלה היא קיום מסחר אלקטרוני , הגדלת קהל היעד של המוצר והגברת נאמנות הלקוחות, אולם כאשר אלה עטופים בממשקי רשתות חברתיות שיש סביבם Hype – הרווח עבור העסק הוא משמעותי מאוד.


מסחר אלקטרוני , רשתות חברתיות ואינטגרציה.

אחת ממילות המפתח המשמעותיות כיום בעולם מסחר אלקטרוני הוא נושא האינטגרציה בין ערוצי המדיה השונים, השיווק הנערך דרכם והנוכחות הוירטואלית של העסק. כך לדוגמא, אסטרטגיית מסחר אלקטרוני מגדירה את הצורך שלא רק להקים דף חנות בפייסבוק או לפתוח משתמש טוויטרי -  על בעל העסק לספק כלים נוחים להגעה לישויות אלה ולהבטיח אחדות באופן הפעילות, במידע המועבר ללקוח ובשפת השיווק.


ועוד כמה מילים על אתרי קניות חברתיות

רשתות חברתיות דוחפות את הגולשים לתקשר אחד עם רעהו, מה שהפך עם הזמן להיות גם כוח משמעותי ברכישה. אחת ההתפתחויות הייתה לפיכך תחום הקניות החברתיות, בהן הגולשים חוברים יחד כדי לקבל מוצרים זולים יותר באתרי מסחר אלקטרוני . היישום של אתרים אלה הוא פשוט להפליא – כל שנדרש הוא לפרסם מוצרים או קופונים, להגדיר מספר מינימאלי של רוכשים וכשאלה מתאספים יחד – לאפשר את השלמת הרכישה. אתרים אלה אולי אינם כלכליים בטווח הקצר עבור בעלי העסקים, אולם אלה מעידים כי הנוכחות שלהם באתרי מסחר אלקטרוני הפועלים בתחום הקהילות החברתיות יוצר בראש ובראשונה חשיפה, פתיחה אל קהל יעד שאולי לא הצליחו להגיע אליו עד כה ובטווח הרחוק – עמידה טובה יותר ביעדי המכירה.

bottom of page