top of page

עיצוב אתרי מכירות לפרטי פרטים

עודכן: 28 בפבר׳ 2019




עיצוב אתר מכירות הוא למעשה התוצר הויזואלי המוגמר שלנו, והוא למעשה גם הצעד הראשון בתהליך הבנייה, למתכנתים לא תהיה כל עבודה עד אשר המעצבת לא תתמיע את כל המאפיינים הרשומים באפיון האתר ע"י כפתורים או באמצעות כלים ויזואלים אחרים, למעשה המתכנתים או מנהל הפיתוח הוא זה שמאשר למעצבת את הסקיצה לפני ההגשה לעבודה ובודק האם העיצוב מתאים לכל הפונקציונאליות הרצויה.


לא כל גרפיקאי יכול לעצב אתר מכירות, או מעצב אתרי תדמית, ואתם שואלים מדוע?, התשובה פשוטה, בבאנרים או פליירים ובעיצוב אתרי תדמית אין לוגיקה שקיימת באתרי מכירות, באתרי מכירות המטרה העיקרית שלנו היא "למכור", ולכן עלינו לחשוב ולתכן את האתר כך שיהיה קל נעים ונגיש ויאפשר קנייה בדרך הקלה והמהירה ביותר, אם נעצב את האתר בצבעים או בסממנים לא נכונים ישנה סבירות גבוה מאוד שנאבד את הגולש שלנו בתהליך הקנייה, סטטיטיקה פשוטה מראה שמכל 100 מבקרים באתר 10 באמת מתחילים את תהליך הרכישה אבל רק בין 0.75 לאחוז בודד אכן מסיימים את הרכישה וקונים באתר, אז תחשבו שאתם רוצים לפחות 50 רכישות באתר שלכם ביום (אני הייתי שואף תמיד ליותר, כמובן)  כמה גולשים עליכם להביא לאתר ביום כדי להגיע למספרים הללו.


עליכם לחשוב על הגולש ולעשות לו חיים קלים ונוחים ככל האפשר בכל תהליך הקנייה, לאפשר לו להגיע לנקודה הסופית באתר והיא התשלום בדרך הקצרה ביותר, אתרים שהם מעוצבים יתר על המידה או מכילים כפתורים רבים ותהליך קנייה ארוך ומסובך, סביר להניח שיפסידו לקוחות ובזמן קצר או אפילו יפסיקו להתקיים.

על העיצוב להדגיש את יתרונותיו של המוצר, להציג את המוצר עצמו בצורה ברורה, תמונה איכותית עם אפשרות הגדלה יכולה לשפר את יחס ההמרה, כפתור קניה גדול ובולט, עגלת קניות פשוטה לתפעול, וכמובן עמוד סליקה קצר וברור בלי יותר מדי עיצוב - נקי וחלק משפר את יחס ההמרה והרכישה באתר.


מחקרים רבים נעשו בתחום המכירות באינטרנט, וצבעים וקווים עיצוביים רבים נבדקו ונבחרו לקבוצות מוצרים, חשוב לבדוק ולחקור את השימוש הנכון המאוזן בבחירת הצבעים באתר, אתרי מכירות נוטים להיות יותר חלקים (אפשר לומר - לבנים) מאתרי תדמית, אין ברצוננו לבלבל את עינו של הגולש, נמצא גם כי כפתורי רכישה בצבעי כתום מוכרים הרבה יותר.


בחירת הצבעים היא תהליך מסובך ולרוב ידרוש התערבות מעצבת בתהליך הבנייה של האתר, כל החברות המציעות שבלונות עיצוביות מוכנות מראש לא תמיד יתאימו עבור התוצר המוגמר שנדרש, גם אם הסקיצה בגדול תראה לכם, אין זה אומר שלפרטי פרטים הכל תואם, ולרוב שם נופלות הטעויות.

לכל צבע יש משמעות אחרת, בעיצוב אתר הפונה לתחום הטכונלוגי למשל ממכר מעגלים מודפסים לא נשתמש באותם צבעים בהם נשתמש באתר המוכר בגדי ילדים, לכל כל עיצוב וקו צבעים חייב להיות מותאם למטרת האתר ולקו המוצרים הקיים בו.


חשוב לזכור:

- עזרו ללקוח שלכם למצא את רצונו בקלות, צרו אתר שקל לגלוש בו ולמצא מוצרים.

- צרו FLOW נעים באתר שלא דורש לעבור מספר עמודים רב מדי עד לתשלום.

- השתמשו בצבעים נעימים לעין, רצוי בהירים עד כמה שאפשר.

- הבליטו את המסר אותו אתם רוצים להעביר- הדגישו את המוצר ויתרונותייו.

- הבליטו כפתורי קנייה, השתמשו בצבעים מוכרים.

- צרו רושם חיובי על הגולש כדי שיזכור את האתר שלכם לפעמים הבאות.


bottom of page