top of page

רכישה מאובטח באינטרנט

עודכן: 28 בפבר׳ 2019




המגמה בשוק בניית האתרים היום היא לכיוון בניית אתרי אינטרנט אשר ישמשו כחנויות אונליין עבור בתי העסק, למעשה הנושא התגלה כעסק מצליח וללא ספק מגדיל בצורה משמעותית את היקף המכירות עבור בעל העסק, ואת היקף הלקוחות החדשים המגיעים  מכל מקום ללא הגבלה גאוגרפית וללא הגבלת שעות פתיחה.

הישראלי שבעבר נמנע מביצוע רכישות באינטרנט נוטה כיום בדיוק למגמה הפוכה, הוא עושה היום כמעט הכול באמצעות האינטרנט, מזמין ומשווה מחירים מבלי לצאת מהבית.


קנייה באמצעות האינטרנט משתלמת וכדאית לצרכנים שכן ניתן להשוות מחירים, להשוות את איכות המותגים ולקנות ללא פערי תיווך כמעט, והכול יותר זמין ויותר זול באינטרנט.

אפילו רשתות השיווק והמזון מציעות שירות עד הבית במחרים משתלמים יותר, וללא עמידה מיותרת בתורים.

לכן השימוש בכרטיסי אשראי הפך לפופולארי ביותר ואתו גם מעשי המרמה, לכן חברות האשראי נאלצות לבצע התאמות ולהשקיע מאמצים רבים על מנת להגן על הצרכן ועל בעל האתר כאחד.

האמון של הישראלים בקנייה מכוונת במגמת עלייה, אנחנו נוטים לסמוך על האתרים בהם אנחנו מבצעים רכישות ונהנים בעקבות כך משירות ברמה גבוה.


עלינו בעלי האתרים מוטלת המשימה לרכוש את אמון הציבור בכל תהליך הרכישה ולהוכיח ללקוח כי הוא נמצא באתר בטוח וכי כספו ונתוני הכרטיס שלו שמורים ולא יגיעו לידיים עוינות, לשם כך חובה לעשות שימוש המספר מאפיינים אשר אפרט כאן.

אלו המנגנונים הבולטים כיום לאבטחת תשלומים אלקטרוניים:

- SSL - Standard Socket Layer Protocol הוא ללא ספק סטנדרט אבטחה החשוב ביותר בתהליך הקנייה והוא משמש כסטנדרט בינלאומי במסחר אלקטרוני, המאפשר זיהוי הגולש ואימות התשלום והאספקה, כל התהליך נעשה בשיטת הצפנה של מפתחות בין השרת של האתר לבין מחשב הגולש, למעשה נפתחת מנהרה מאובטחת בה עוברים נתוני אמצעי התשלום.

- Hypertext Transfer Protocol Secure - HTTPS הוא שילוב בין מספר פרוטוקולים, פרוטוקול HTTP ופרוטוקול SSL/TLS  וכל זאת כדי ליצור תקשורת מוצפנת  Encrypted tunnel  וזיהוי מאובטח של שרת ברשת האינטרנט. לכן חשוב לשים לב לגולשים שכאשר מועברים לדף הסליקה בו מוכנסים פרטי התשלום, או כרטיס האשראי כתובת ה URL עובדת למצב HTTPS , כיום יש גם אתרים שמשתמשים בשורה ירוקה – שורת ה URL  נצבעת בירוק.

- PKI Public Key Infrastructure - פתרון לאימות זהות המסייע בניהול עסקאות מקוונות. ניתן להגדיר את השיטה כמערכת של מסמכים אלקטרוניים, סמכויות אישור ורשויות רישום אחרות אשר מאשרות את תקפותו של כל צד בעסקה מקוונת.

חשוב לנו כבעלי אתרים להציג ולהדגיש את השימוש בכלים אלה בצורה בולטת וברורה ע"י שימוש  באייקונים במקומות ברורים באתר כדי לחזק את בטחון הקונים.

bottom of page