top of page

תהליך בניית חנות באינטרנט: איך לעשות את זה נכון

עודכן: 1 במרץ 2019




בניית חנות באינטרנט הפכה להיות תהליך שיגרתי וכמעט יום-יומי אותו עושים בעלי עסקים ופרטיים רבים. בכל רחבי העולם וכמובן גם בישראל, נפתחות חנויות מקוונות כאשר בסופו של דבר המטרה העליונה של כולם היא להרוויח כסף ולמכור יותר. מכיוון שברור לנו שלא כל אחד מצליח למכור בהצלחה ובטח שלא בכמויות הרצויות, השאלה הנשאלת היא – איך עושים זאת נכון?


לדעת לבחור את הנישה הנכונה

לא כל אחד יכול למכור כל מוצר שהוא רוצה. במאיה ויז'ן אנו מאמינים שאדם צריך לעסוק במה שהוא אוהב ובמה שהוא טוב בו. אם אני אוהב, מכיר ומבין טוב את תחום הנעליים אין כל סיבה שאמכור מחשבים, ולהיפך. ההסבר לכך הוא די פשוט והגיוני: ברגע שבעל העסק מצטיין בתחום מסוים, ויודע לאמוד ולהבין בצורה נכונה ועמוקה יותר מהם יתרונותיו וחסרונותיו של המוצר וכיצד להתמודד טוב יותר בתהליך המכירה, בהתאם תהייה מידת הצלחת העסק.


אם לצורך העניין בעל עסק מעוניין למכור נעליים, ומבין כי אחד הפגמים במוצר הוא סוליה אשר נשחקת במהירות, בהכרח ידע שזה יפריע גם ללקוחותיו, ומראש יוכל להתמודד עם הבעיה טוב יותר, לייחס לבעיה זו משקל רב יותר ולהעניק ערך מוסף של איכות למוצרים אותם הוא מתכוון למכור בחנות האינטרנטית שלו. נוסף על כך, יש להתייחס לעניין נוסף ולא פחות חשוב: אם בעל עסק מעוניין לפתוח חנות נעליים אך קיימות בשוק מיליון חנויות שמוכרות נעליים גם הן, אולי כדאי לחשוב איך יוכל להבדיל עצמו ולהיות שונה ממיליון החנויות שכבר קיימות ובכך להיות מספר אחד בנישה ספציפית בתחום, ולא מספר מיליון ואחת בתחום הכללי. בנוסף, כחלק מהליך בחירת הנישה, יש להתייחס לסוג הלקוחות אליו אנו מעוניינים לכוון.


לדעת לאיזה סוג של לקוחות אנחנו פונים

כאשר אנו מדברים על סוג הלקוחות, מאד תלוי באיזה תחום כללי אנחנו רוצים להתמקד. אם לדוגמא התחום שנבחר הוא בגדי נשים, ברור שקהל הלקוחות יהיה ברובו נשים, אך לא די בכך: מכאן עלינו להבין האם הקהל יורכב מנשים בלבד, או שיגיעו גם בני זוג, משפחה או חברים קרובים שיחפצו לקנות בגדי נשים כמתנות. עלינו להבין לאילו גילאים אנו פונים בכדי להבין האם אנחנו רוצים אווירת קנייה "צעירה יותר" או אווירה שמרנית יותר ופשוטה שתתאים יותר לאנשים מבוגרים. אפשרות נוספת היא שהחנות תהיה מעוצבת ומורכבת ממוצרים סולידיים שיתאימו לכל שכבות הגילאים ולכל המשפחה.


כיצד "לוכדים" את הלקוחות

לאחר ההבנה וההגדרה של הנישה אותה בוחרים  ומידע ומיקוד בסוג הלקוחות אשר מיועד להגיע לחנות האינטרנטית, נותר לבדוק שאתר האינטרנט נוח לשימוש וידידותי למשתמש. יש לבדוק כי כל תהליכי הגלישה תקינים, האתר ידידותי למשתמש ומעניק לו ערך מוסף הן במוצרים או בשירות שניתנים באתר וכן בתכנים הייחודיים שלו, ולבסוף לוודא שהלקוחות יוכלו לסיים את הגלישה שלהם בהליך הרכישה המקוונת.

במאיה ויז'ן אנו מתמחים במיקוד הלקוחות ליישום כל הנדרש על מנת להביא אותם להיות בעלי אתר אינטרנט ובו חנות מקוונת מצליחה. 

bottom of page